De bezel van mijn Pulsar Solar Titanium Diver v145-0C40 ben ik verloren toen ik van het tropische zeewater in Vietnam aan het genieten was. Dit was jarenlang mijn geliefde compagnon door de grote sentimentele waarde dit klokje voor mij heeft. Ik heb dit horloge namelijk geërfd van mijn opa.
Dit voorval is enkele jaren geleden gebeurd en jaren (en dubieuze horloges later zoals Superdry en Hugo Boss) later is mijn liefde voor horloges weer opgeborreld. Mijn huidige collectie bestaat naast de Pulsar uit de Certina DS action diver blue 38mm en de Squale Ceramic Root Beer 1545 20 Atmos Heritage. Ja allen duikers. Ik heb nu de Oris Big Crown Pointer Date of de Nomos Club Campus op het oog om de diversiteit van mijn collectie iets uit te breiden.
Maar terugkomend op de reden waarom ik überhaupt dit bericht schrijf. Ik was benieuwd of een van de lezers wellicht tips heeft van of een goede reparateur ofwel kan uitleggen hoe ik zelf de bezel kan vervangen. Aangezien dit horloge alleen in '97 en '98 werd geproduceerd en de moeilijkheid om het horloge online terug te vinden, verwacht ik ook niet dat er een originele bezel op gezet kan worden.
Als je de bezel van je Pulsar Solar Titanium Diver bent verloren en je zoekt een reparateur om het horloge te laten repareren, zijn er verschillende opties die je kunt overwegen:
Neem contact op met de Pulsar klantenservice: Pulsar is een bekend horlogemerk en heeft een klantenservice die je wellicht kan helpen bij het vinden van een reparateur voor jouw specifieke horloge.
Zoek naar horlogereparateurs in de buurt: Zoek online of in de buurt naar horlogereparateurs die ervaring hebben met het repareren van duikhorloges. Vraag eventueel aanbevelingen van vrienden of familie.
Zoek naar vervangende onderdelen online: Zoek op websites zoals eBay of Amazon naar vervangende bezels die geschikt zijn voor jouw specifieke horloge.
Als je liever zelf de bezel wilt vervangen, is het belangrijk om voorzichtig te werk te gaan en de juiste gereedschappen te gebruiken. Hier zijn enkele stappen die je kunt volgen:
Verwijder de kroon van het horloge en haal de beweging eruit.
Gebruik een horlogemakerstang om de bezel van het horloge te draaien en te verwijderen.
Reinig het gebied rond de bezel en zorg ervoor dat de nieuwe bezel goed past.
Plaats de nieuwe bezel op het horloge en draai deze vast met de horlogemakerstang.
Plaats de beweging terug in het horloge en bevestig de kroon.
Zorg ervoor dat je voorzichtig te werk gaat en dat je de juiste gereedschappen gebruikt om schade aan het horloge te voorkomen. Als je het niet zeker weet, is het wellicht verstandiger om het horloge door een professional te laten repareren.