Bezel wissel op PO

Heb het plan opgevat op een oranje bezel op mijn Seamaster PO te (laten) zetten, lekker zomers:) Heeft iemand enig idee of ik dit zelf kan of waar ik dit zou kunnen laten doen en wat de kosten daarvan zijn? Op de baai worden er aftermarket bezels aangeboden voofr weinig, hoe is de kwaliteit daarvan of kan ik beter opzoek naar een orgineel? Bedankt alvast voor jullei input!

Goed idee, ik kan je alleen niet helpen aan het antwoord.

Wat een mooi horloge is dit toch… Zelf heb ik de studenten-versie (alpha)
Maar deze gaat er later zeker een keertje komen.

Of jij dat zelf kan weet je alleen zelf. Nooit gedaan? Niet proberen…

hans

Even een vraagje: worden bezels erin geplakt met lijm?

Soms kan je die bezelinserts er gewoon in klikken (en dus ook uitklikken), soms wordt er een ringetje dubbelplaktape bij geleverd. Dan is het wat meer gepruts. Maar hoe het bij Omega zit: geen idee. Wel weet ik dat ik de paar keer dat ik een hele bezel loshaalde, daar niet vrolijk van werd omdat het terugzetten een enorm gepruts bleek te zijn.
Ik zou zeggen: bij zo’n klok als die van jou —> laten doen!
Dan maak je zelf gewoon alleen de fotoos :slight_smile:
Succes!

S.Augustinus Schreef:

Wat een mooi horloge is dit toch… Zelf heb ik de
studenten-versie (alpha)

Haha, die houden we erin:D

Ik noemde deze de ‘klus Rolex’:
http://i10.photobucket.com/albums/a133/tvreeken/horloges/IMG_0663.jpg]
i.p.v. deze: [img]http://i10.photobucket.com/albums/a133/tvreeken/horloges/th_16800Wrist02.jpg[/img

Alhoewel ik gisternacht bij de verhuizing van productie servers (computers) één van de verhuizers in de weer zag met een Rolex om de pols.
Bij navraag droeg hij die al zeker 15 jaar in zijn werk (“In de jaren '90 gekocht bij S&C, hij gaat alleen af met douchen.”)!
Nu, ik had gewoon m’n Seikootje 5 om hoor:D.

ik heb het toen ik een po na gevraagd bij een juwelier…
kan wel, maar de kosten zijn tov bijv rolex vrij hoog omdat je bij rolex alleen de inlay kan wisselen en bij omega origineel alleen de complete lunette
hoe hoog precies de kosten waren weet ik niet meer, maar nep spul op ebay zou ik in ieder geval niet gebruiken de kans dat het precies past en net zo mooi is lijkt me erg klein.

Ga alsjeblieft niet met zo’n aftermarket ding aan de gang op je dure Omega. Dat wat er op eBay staat voor een paar tientjes is echt rommel; je ziet van een kilometer afstand dat het fake is. De bezel zit er bij Omega niet in geplakt, maar door zijn exacte pasvorm zit ie gewoon vast. De bezel kun je er af halen, maar zonder het juiste gereedschap zul je beslist de kast en bezel beschadigen.

Bovendien “klopt” jouw horloge niet meer met een oranje bezel; degene die origineel een oranje bezel hebben, hebben immers ook oranje accenten op de wijzerplaat.

Met andere woorden: niet doen, je vergooit de waarde van je horloge!

Als je het tóch wil doen, doe het dan met originele materialen, de complete bezel is bij ofrei te koop voor 224 us dollar: http://www.ofrei.com/page663.html

Dank voor alle reacties! Begrijp dat het feitelijk een no go is. Realiseer me dat hij niet meer klopt zonder oranje accenten op de dial maar had gehoopt dat ik de inlay er gewoon in zou kunnen klikken zodat ik het makkelijk weer zou kunnen terugzetten als ik er weer genoeg van heb. Is toch wat gecompliceerder dan ik in eerste instantie had voorzien. Zal eens informeren bij een juwelier maar aangezien hij in de huidige configuratie ook prachtig is voorzie ik dat ik hem beter zo kan laten en heel hard moet gaan sparen om de oranje versie erbij te kopen (…of de studenten versie moet gaan;) )

Verstandig! Het vervangen van de insert kan inderdaad alleen nadat je de hele bezel hebt verwijderd.

Ik spreek overigens uit ervaring, ik heb ooit eens “gerommeld” met mijn OMEGA seamaster chronometer; hierop was de insert ook beschadigd en toen heb ook ik via eBay voor ik geloof twee tientjes een nep insert besteld.

Al met al heeft het me uiteindelijk handenvol geld gekost om de kast nadat hij beschadigd was weer te restaureren. Bovendien heb ik daarna alsnog een originele en complete bezel moeten bestellen. Toen heb ik gelijk maar een “speedystyle” bracelet en nieuwe sluiting besteld, allemaal origineel, vraag maar niet wat het allemaal heeft gekost… Maar… het resultaat is er weer naar:

Hieronder een foto met de nepbezel, nepband en beschadigingen, blijf daar met je mooie PO ver van!

Is toch ook super robust zo´n Rolex…

Dit is pas een uitdaging voor dat nieuwe Nederlandse horlogemerk met schokbrekers…