Bezel zit schuin, hulp gevraagd..

Na een aantal jaren lid te zijn hier en de nodige aankopen te hebben gedaan. Is het nu tijd om hulp te vragen.

Onlangs een 009 aangeschaft want die ontbrak nog in mijn bescheidde collectie. Nadat deze binnen was werd ik meteen gegrepen door het Seiko virus. De mogelijkheid om de horloges te modden zijn eindeloos en ik kon niet wachten om ook mijn 009 eens onder handen te nemen.

Nu ben ik zelf niet onhandig maar veel ervaring met het klussen aan horloges heb ik niet. De lat had ik dan ook niet al te hoog gelegd, het wisselen van de insert bezel moest wel lukken immers al meerdere keren de bezel van mijn andere horloge verwisseld.

Na uiteindelijk een insert bezel hier op de kop te hebben getikt en de nodige filmpjes te hebben bekeken, aan de slag gegaan.

Oude bezel eraf, ging top. Orginele insert bezel eruit, is gelukt (wel krom ;-)). Lijm resten verwijdert. Nieuwe insert erin, prima. Bezel weer terug erop gezet. Klus geklaard.

Maar nu zie ik tot mijn frustratie dat ie er op een of andere manier schuin op zit. Het lijkt erop dat ie vanaf de 6 omhoog komt en bij de 9 weer zakt.

![IMG_20180909_150155|666x500](upload://8OoMxiEqL6fjAqg3cmRVVUDlYHR.jpg

Hopelijk kan iemand mij hier vertellen hoe ik dit kan oplossen.

Gr.

Aardappelschilmesje eronder en ff loswippen. Daarna opnieuw rondom goed vastdrukken.

Mocht dat niet lukken kan bezelmodkoning @anon50762135EV vast nog wat tips geven

1 like

Slecht te zien hoe “scheef” hij zit, misschien is het beter te zien met foto’s “recht op de spleet”. (Goeie tekst of niet).

Ofwel hij moet er nog wat “verder op klikken”, ofwel de rubber ring zit ergens tussen. Draait hij goed?

Toen ik nog geen persje had vond ik dit de beste manier: Horloge op tafel leggen, en dan met een heel dikke snijplank met een dik tijdschrift er onder er op drukken. Zo kun je behoorlijk gecontroleerd de kracht opvoeren en de kracht verdeelt zich goed rondom.

Ik moest hem elke paar maanden loshalen omdat hij dan slecht begon te draaien. Ik smeerde de rubber ring met een heel klein beetje siliconenspray. Toen ik overstapte op siliconenvet bleef hij veel langer goed draaien. Hij zag veel water, de spray spoelde er snel tussenuit denk ik.

@RieP

Zit niet goed vast.
Misschien zit het O-ringetje er tussen.

Ook kan het zijn dat de veerring niet goed
in de groeve gedrukt is.
Dit luistert vrij nauw.

Even opnieuw doen en let er dan op dat
de O-ring goed in de groeve van de bezel zit.

En idd, een klein spuitje siliconespray kan geen
kwaad.

Tip 1: pak de verbanddoos.

4 likes

Alvast bedankt voor de input. Net alle stappen weer herhaald, veerring goed in de groeve gedrukt, O ring zit goed, kan iig niets vreemds zien.

Maar het probleem blijft bestaan. De bezel draait gewoon goed voor wat t waard is


Wellicht toch via de walk off shame richting de winkel gaan
:flushed:

1 like

Het neemt best wat kracht om de bezel erop te krijgen.
Als het goed is hoor je een duidelijke ‘snap’ als hij goed zit.

Ik leg het horloge op een doekje op de grond.
Dan een plankje erop en met de voet aandrukken.

Ik kan je even niet helpen, ik heb belangrijkere dingen te doen. Succes.

3 likes

:joy:

1 like

Daar geloof ik geen bal van.

1 like

Vorig jaar hoog geëindigd?

1 like

:flushed:

1 like

Volgens mij moet je hem gewoon nog harder aandrukken. Of gelijkmatiger aandrukken als je hem er op drukt.

Zesde. Dat moet beter kunnen.

1 like

Komt er weleens eten mee naar buiten als je pittig burlt of valt dat mee?

1 like

Ja dat kan. Erwtensoep bijvoorbeeld.

1 like

Nice :ok_hand:

1 like

Lukt het een beetje Woutertje?

2 likes

Nee verdorie :joy:

Hij pakt ‘m niet op mijn telefoon.

Edit: hij was ook niet best

2 likes

Ja, het klinkt misschien heavy maar het werkt uitstekend zonder
beschadigingen aan het horloge.
En de bezel steekt bij de SKX altijd iets boven het glas uit daar
is geen gevaar voor beschadiging.
Maar het gaat om een hoeveelheid drukkracht, of je dit nu doet
met je handen, een glas pers of je voet dat maakt op zich niets uit.
De druk wordt op deze manier wel gelijkmatig over de bezel en zit
hij dus altijd recht.