Bezel zit vast. Hoe krijg ik hem los?

De Bezel van mijn christopherward C60 is vast komen te zitten na een avondje stappen. Mogelijk zijn er een aantal biertjes overheen gevallen… Tips om hem los te krijgen? 1 troost hij zit wel netjes precies op het 12 uur.

1 like

Dacht dat die horloges wel een waterdichtheid van een paar biertjes aan konden.

2 likes

Even laten weken in lauw water met afwasmiddel en dan onder water, de bezel draaien

3 likes

Kruipolie werkt ook goed!

s_torch2

->Best eerst even af doen…

6 likes

Ik heb een Seiko 6105 ooit helemaal gedemonteerd, band eraf, uurwerk eruit. De bezel was niet los te krijgen. Zo ongelofelijk smerig.

Die is in een trilbadje met gloeiend heet sop gegaan. Keer of 3 laten draaien en toen was het bruin/zwart sop en kwam de bezel zo los.

Dit :+1:t2:

:laughing:

20 likes

Even een tandenborstel + derft gebruiken en goed schoonmaken. Daarna weer ff kijken, succes!

Probeer eens met tandflosdraad. Is heel dun, misschien kan je onder de bezel zo, en hem aldus een beetje reinigen door de draad heen en weer te halen.

Dat spul is veel te Oostblok heftig. Ik zou dreft gebruiken. :yum::sunglasses:

2 likes

Met een beetje lauw water en zeep is hij losgekomen, dank voor alle (creatieve) suggesties!

3 likes

Ik heb er overigens nooit last van gehad. En genoeg bier gemorst, over mij heen gehad, opgevangen en teruggekopt. :speak_no_evil::man_shrugging:

Vaak zijn de suikerdrankjes erger zoals cocktails. Gelukkig is men minder geneigd deze rond te slingeren.