Bezelring draait stroef, smeermiddel eronder spuiten?

WD40 is NIET goed voor je fietsketting. Desastreus zelfs. :face_with_raised_eyebrow: On topic, ook nooit gebruiken ook maar in de buurt van een horloge. Onder water er aan draaien tot-ie soepeler wordt klinkt nog als een van de betere suggesties. Ook ik haal liever niet zomaar even een duikersring los, je weet niet altijd wat je over jezelf afroept.

6 likes

Oh, dan heb ik boerenfietsenmakers van 20 jaar geleden dat advies onthouden :laughing:

@junksculp: Ik verwacht dat dit het beste advies zal zijn van iemand die er kennis over heeft en niet zomaar het te gaan doen.

1 like

Valt mee. Dit is een Seiko Tuna kloon.
Paar inbusjes en die buitenste schil komt los. Hierna is die bezel (met een plastiek velletje ertussen) met een caseback mesje zo verwijderd.

Als de constructie verder gelijk is, zit er een pakking in de bezel. Als die nog goed is, schoonmaken en invetten met siliconen.

Het probleem dat je kan tegenkomen @junksculp, is een kapotte pakking. Geen idee hoe je die van een steeldive gaat krijgen. Je zou ze eens kunnen mailen.

2 likes

Dit, plus herhalen na een sessie in zeewater / in de buurt van zand/modder. Standaard routine eigenlijk.

4 likes

Ik zou het met koningswater proberen, dat gaat vast wat doen.

1 like

:sweat_smile::rofl:. Jezus wat slecht.

Vast voldoende.

Ik zie net dat mijn verhaal overbodig was.

Dit :+1:

1 like

Het is opgelost, ik heb het horloge een aantal uur in een bakje water gelegd en flink gedraaid, is opgelost. Iedereen bedankt voor het meedenken.

8 likes

Je probleem of het horloge?

4 likes