Bezittingen (horloges) in Box 3 aangeven bij je IB

In een van de Rolex topics zag ik iemand de IB (inkomstenbelasting aanhalen). Moet je je horloges als ze een bedrag boven de bijvoorbeeld 1K aan waarde vertegenwoordigen bij je vermogen in Box 3 optellen, of vallen ze onder roerende zaken en dus vrijgesteld?
Vrijgestelde box 3 bezittingen
Iemand hier ervaring mee? Of “beleggen” we hier juist in horloges zodat we geen Box 3 vermogen hebben?
Ik ben benieuwd wat jullie hier van denken en of er iemand is met een achtergrond die hier echt iets mee te maken heeft gehad?
Met bijvoorbeeld de waarden van een aantal Rolexen zou je bijna zeggen dat het een beleggingsobject wordt, toch?

Pff… Ff lezen en je hebt het antwoord. Het staat letterlijk in de link die je deelt

1 like

Ehm…geven mensen hun horloges op als vermogen?

Edit:

Nevermind.

Vrijgestelde bezittingen zijn:
landgoederen in de zin van de Natuurschoonwet 1928
De gebouwde eigendommen op deze landgoederen moet u wel aangeven in box 3.
bossen
natuurterreinen
voorwerpen van kunst en wetenschap, behalve als u deze vooral als belegging hebt
bepaalde vorderingen op basis van een erfenis
sommige kapitaalverzekeringen
roerende zaken voor eigen gebruik of voor gebruik binnen het gezin
Bijvoorbeeld uw eigen auto of de inboedel van uw woning.
het gespaarde bedrag van uw levensloopregeling

Ik heb alleen kunststukjes en niet als belegging. Dat is gay.

Ik wel, ik betaal graag belasting. :crazy_face:

Alle Nederlanders zijn toch eerlijke en integere mensen? Ik verwacht dus dat iedereen dat netjes doet.

2 likes

Ik woon ten zuiden van de rivieren, wat is box 3?

9 likes

Ze zitten in mijn Box 2. No problem :joy:

Ja min of meer wel, maar wie bepaald (of waar ligt) de scheiding tussen het vooral hebben als belegging of puur als kunst / dan wel roerende zaak.

Ik denk ook niet dan mensen ze opgeven en was het zelf niet van plan (niet dat die van mij nou zo veel waard zijn).
Maar vroeg het me gewoon af.

Het gaat niet om de intentie, maar het goed. Als je goed verdient met het in en verkopen van roerende goederen krijg je op een gegeven moment wel de belastingdoenst op je nek. Dit is echter niet voor het vermogensdeel…

gaan niet in de box maar om de pols :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Als je een mio van je bankrekening opneemt en er een of twee Richard Milles van koopt, heb je een bepleitbaar standpunt

Ik neem aan dat dit ‘‘standpunt’’ moet zijn.

1 like

Natuurlijk niet man.

1 like

Didn’t think so! Just curious!

Ik kreeg afgelopen weekend van @Cricket33 te horen dat ik toch echt een box moest aanschaffen.

Maar om er nu meteen 3 te doen.:thinking:

1 like

:fist_right::fist_left:

Mijn horloges zitten in een Rainer box voor drie.

2 likes

Volgens mij zijn we het eens: niet doen.

Niks opgeven. Laat die roverheid (autocorrectie: toverheks, hoe toepasselijk wil je het hebben) dat maar lekker zelf uitzoeken.

2 likes

je hebt toch BTW betaald al dan niet op Schiphol gekocht.

Oh nee daar verkoopt men niet veel.