Bezoek aan IWC Schaffhausen

Ik ben pas terug van een week Zwitserland en verschillende bezoeken gedaan aan bedrijven.
Eentje wil ik jullie zeker niet onthouden, IWC. Is al mijn derde maal dat ik IWC bezoek en telkens ben ik gefacineerd door al dat mooi’s dat ik te zien krijg. Filmen in het bedrijf zelf mag niet maar wel de collectie, de schatkamer op zolder waar prachtige stukken zijn tentoongesteld om de geschiedenis weer te geven van de horlogerie en natuurlijk wat IWC in het verleden heeft gepresteerd.
Ook heb ik voor de eerste maal de school van IWC mogen bezoeken.
Naast de oude fabriek bevind zich nu een gans nieuw gebouw dat binnen een paar maanden moet operationeel zijn, dus waren volop in de verhuis.
Ik neem aan dat foto’s meer zeggen dan een saai verslag en laat jullie even mee genieten.



















Dit waren enige exemplaren van de schatkamer.
Ook heb ik enige mooie horloges mogen aan de arm passen, kwijlen zeg.









De school van IWC, deze bevindt zich niet in de fabriek, wel enige blokken verder.



Het oude en nieuwe gebouw.


Het zijn en blijven prachtige horloges, wel duur.

Freddy

1 like

Leuk stukje Freddy.

Zeker omdat ik heel toevallig gisteren een IWC GST heb aangeschaft ( wel een occassion maar goed) helemaal compleet en geserviced voor maar liefst 435 euro!
Wat een klassehorloge.
Ben zo trots als een aap met 7… je weet wel.
Had hiervoor een rolex gmt,iedereen vroeg of ik in Thailand was geweest,heel genant,ben blij dat ik daar van af ben met dit stijlvolle
horloge.

m.v.g.

Lucas

Wat mooi zeg… zou je haast stil van worden… Dank je voor de mooie foto’s!

Geweldige foto’s Freddy, heel erg leuk zo’n kijkje achter de schermen; bedankt voor je reportage

Zo’n oude Portugieser met kaliber 98 is een droom, echt supermooi, maar helaas zijn de prijzen ook astronomisch :frowning:

Ik ben heel benieuwd naar je volgende bedrijfsreportages!
Groet,
Paul

Prachtig verslag Freddy. Wat zit er in die tasjes op de groepsfoto?
Heeft iedereen een IWC’tje aangeschaft?

Gr. Patrick

Wat een geweldige ervaring lijkt me dat. En bij de museumstukken zitten enkele zeer fraaie exemplaren.

Bedankt voor het verslag.

Ehhh…Sta jij ook op de laatste groepsfoto??

gr,
Hans Mennink

Ja Hans, uiterst links.
In de tas zit technische documentatie en een mooie cataloog zodat we nog een beetje kunnen “nakwijlen” :D.

Freddy

Hoi Freddy.
Fijn dat je weer terug bent en met een geweldige fotosessie.
Als er ooit een probleem met mijn IWC is weet en in elk geval een betrouwbaar adres.
Groeten,
JohnSr

Ik neem aan dat jij die in levende lijve hebt gezien.

Zag laatst in een Duits horlogeblad de nieuwe Ingenieur om de pols van de baas van IWC George Kern (of zo iets); Volgens mij oogt die ondanks zijn bescheiden diameter van 42,5mm(voor mij althans :slight_smile: ) best kollosaal door de dikte en vorm van de kast??

Grt, John

Mooie foto’s Freddy. Soms zeggen die meer dan woorden… Je hebt je wel vermaakt, denk ik :wink:

Ik vind dat IWC erg mooie horloges maat, vooral de chronografen, maar ze zijn wel errug prijzig…