Afgelopen weekend was ik met mijn familie in Parijs waar onze vakantie startte. Het was alleen echt zo ontzettend warm dat mijn vrouw en kids rond half 3 even naar de airco wilde in de hotelkamer. Helemaal prima, want dat bood mij de prachtige kans eens wat horloges te bekijken die je normaal gesproken niet ziet.
Vanaf dat ik me serieus interesseerde in horloges heb ik Jumping Hours altijd hele toffe horloges gevonden. Chanel heeft een jaar of 10 geleden ook een stap gewaagd naar een wat serieuzer horloge, maar echt een succes is het volgens mij nog niet geworden. Ik vind echter de Chanel Monsieur met een uurwerk dat is ontwikkeld door Roman Gauthier echt een tof horloge. Het is een horloge dat je zelden tegenkomt, maar als je hem ergens tegen kan komen dan is het wel bij Chanel op Place Vendôme. Ik heb dus mijn kans gewaagd. Het bleek dat er een fashion show was die deze week dus de hele winkel stond vol met modellen en ik stond er in mijn kloffie tussen.
de horloges waren echter op de 2e verdieping dus het was mooi mee te maken hoe iedereen me nakeek waarom die meneer in zijn kloffie naar de 2e verdieping mocht.
Ik ben aldaar onwijs leuk geholpen en de verkoopster had voor vele horlogemerken gewerkt en kon merken dat ik een liefhebber was. Ik wilde alleen de klassieke varianten in platinum en rosé goud passen, maar ze pakten allerlei varianten met baguettes erbij oplopend tot bijna twee ton. Leuke ervaring, maar wat mij betreft viel de ‘goedkope’ rose gouden versie het beste in de smaak.
Ik heb ook nog een bezoek gebracht aan Louis Vuitton om de Tambour te passen. Ook echt geweldig en knap wat ze daar in Fabrique du Temps allemaal creëren. Een bezoekje aan Piaget mocht niet ontbreken voor een kennismaking met de moderne Polo 79.
Al met al niet de usual suspects qua horloges, maar juist daarom tof eens van deze horloges ‘geproefd’ te kunnen hebben. En enorm tegen de verwachting in vond ik de ervaring bij Chanel veruit het beste, omdat er duidelijk een klik was met een andere horloge liefhebster.
Tot slot, na afloop ben ik nog bij een grijze dealer geslaagd voor een staal gouden Santos waar ik al een tijdje naar op zoek was. Tof om deze ervaring af te hebben kunnen sluiten met een echt Frans/zwitsers horloges.
Foto’s in een winkel zijn altijd wat brak, maar ik deel ze hier graag.