Bezoek aan 'Van der Gang' in Dokkum

Nadat ik erg enthousiast ben geworden van het merk Van der Gang en hierop ook een paar maanden geleden bij Juwelier van Bruggen verschillende heb gepast had ik mijn keuze gemaakt en de Original besteld. Het leek mij erg leuk om eens “in de keuken” te kijken in Dokkum waar deze gemaakt worden.

Wij hadden gisteren een familiefeest in Friesland en ik wilde dit combineren met een bezoek aan Dokkum, ruim een maand geleden contact gelegd maar op zaterdag zijn ze normaal gesproken niet open. Er is wat overleg gepleegd en ik heb een afspraak kunnen maken mede doordat ik een horloge in bestelling had staan :blush:. We werden ontvangen door de vrouw van Wybe van der Gang onder het genot van een bakje koffie met een klein taartje in de showroom.

We hebben gezellig gesproken over het ontstaan van het merk, verschillende horloges gepast (ook mijn vrouw :grin:) en ook een rondleiding gekregen door het gebouw.

Er zijn 2 modellen onherkenbaar gemaakt, dit had ik beloofd :face_with_hand_over_mouth: omdat dit het nieuwe midsize model 38mm. is wat nog officieel geïntroduceerd moet worden.

Verder nog een aantal verschillende uitvoeringen van de beschikbare modellen :+1:t2:

Uiteraard zijn we ook in het gedeelte geweest waar alles wordt gemaakt, het hele proces is uitgelegd en een horloge wordt pas gemaakt als deze besteld is :blush: ook kun je een voorkeur geven voor het serienummer. Alle oplages zijn altijd gelimiteerd.

Ook hebben ze een nieuw uurwerk ontwikkeld met een eeuwig durende kalender welke nu al een tijd proef draait, het is nog niet geheel duidelijk wanneer deze klaar zal zijn voor productie.

Nu rest mij alleen nog af te wachten wanneer mijn bestelde horloge klaar is :grin:

68 likes

Dit zijn de betere plannen! Mooi verslag zo en ik ben benieuwd welk horloge je zelf neemt

1 like

Erg leuk verslag, dank je! Ben er zelf ook eens geweest, hartelijke, sympathieke mensen en hele mooie horloges

1 like

Prachtig horloge, en ik heb er ook eens met veel plezier een rondleiding gehad.

1 like

Deze staat in bestelling :blush:

28 likes

Mooi zeg :+1:

1 like

Helemaal mee eens :blush: voor mij een een toegevoegde waarde voor het horloge :+1:t2:

Geweldig mooi merk, en prachtig model wat je uitgekozen hebt :heart_eyes::ok_hand:t2:

1 like

Mooi hoor :ok_hand:t2: ben benieuwd naar de NA tegen de tijd dat je hem geleverd krijgt :+1:t2:

1 like

Prachtig horloge

1 like

Benieuwd naar de nieuwe 38mm’s. Kan je alvast een tipje van de sluier oplichten?

1 like

Zeer strak en eenvoudig horloge, persoonlijk vind ik hem erg geslaagd :slight_smile: