Bezoek aan Yvo Staudt

Vandaag mocht ik een bezoekje brengen aan Yvo Staudt en zijn prachtige Staudt horloges. Wat een gepassioneerde, vriendelijke kerel is Yvo Staudt en wat heeft hij een mooi, eigen lijn horloges kunnen ontwikkelen.


Fantastisch hoe hij gepassioneerd over zijn horloges kan vertellen en hoe hij uiteindelijk ertoe is gekomen om zijn eerste, eigen horloge te ontwerpen. Heel inspirerend om te zien hoe hij daarin zijn passie heeft kunnen volgen. Uiteraard ook aandacht voor zijn tweede passie, de accordeon, waarvan hij nog het e.e.a. heeft laten horen. Daarbij heeft hij diverse horloges de revue laten passeren, zoals zijn eigen, eerste horloge en zijn topstuk uit de huidige lijn: de Praeludium Guilloche.


Na zijn ā€˜levensverhaalā€™, de geschiedenis van het merk en zijn diverse horloges was het tijd voor ons om zelf aan te slag te gaan met het elkaar halen van een ETA uurwerk. Ik ben een ā€˜amateurā€™ horloge-liefhebber, maar heb nog niet eerder een horloge uit elkaar durven halen, dus dit was een fantastische gelegenheid. Nadat wij dus meer uitleg hadden gekregen over de werking van een horloge, mochten wij zelf dus aan de slag met het uit- en in elkaar zetten van een uurwerk. Een bijzonder leuke ervaring waar ik zeker nog eens mee aan de slag hoop te kunnen.


Kortom, een fantastische, verzorgde ochtend gehad door Yvo Staudt. Mooi om te zien hoe zoā€™n bevlogen, jonge horlogemaker zijn horloges kan ontwerpen en ontwikkelen.

42 likes

Heel leuk. En ja Yvo lijkt mij een zeer gepassioneerd persoon. :+1:

3 likes

Dit zijn toch de leuke dingen voor een horloge liefhebber!

5 likes

Ah leuk om te zien en horen! Alle ingrediƫnten voor een mooie dag!

1 like

Leuk verhaal om te lezen! :smiley:

1 like

Wat een leuk verhaal! Lijkt mij ook erg leuk om een uurwerk in en uit elkaar te zetten

2 likes

Leuk om te lezen, bedankt voor het delen. Ook erg leuk dat Yvo dit op deze manier doet.

2 likes

Dank je voor het delen. :+1::slightly_smiling_face: Wou dat ik erbij was geweest; lijkt mij een top ervaring!

1 like

Uit elkaar halen is heel goed te doenā€¦:innocent::sweat_smile:

2 likes

Haha, klopt!:sweat_smile:

1 like

Hahahaā€¦ hoewelā€¦ ik heb in het begin van mijn ā€˜ontdekkingsreizenā€™ weleens een ā€˜main springā€™ (opwindveer) vlak onder mijn oog gekregenā€¦ Dan schrik je toch wel evenā€¦:grimacing::sweat_smile:

1 like

Hahaha ja en dan begint het pas natuurlijk

2 likes

Dit is nou een waardevolle bijdrage aan het forum.
Toch weer eens wat anders dan de veel voorkomende - en soms ook wel interessante - koop-dilemmaā€™s voor de zoveelste Rolex of Seiko.
Dank voor de bijdrage.

1 like