Bezoek Antwerpen.

Binnenkort op bezoek in Antwerpen nog tips voor horloge zaken ?
Nieuw en vintage.
Alvast bedankt.

2 likes

Colman, Slaets (2*), Tensen multibrand en Rolex Patek plus de Breitling store, Panerai store, IWC, JLC, Pre Owned bij/ naast het Botanic hotel, en op dat rondje kom je ook nog wat “oud” spul tegen. Parkeer je auto bij de oude Nationale bank in de garage en vanuit daar begint je rondje…

Oww ja; er zit ook een pennenwinkel waar ze Montblanc horloges verkopen. Plus uiteraard mooie pennen van meerdere merken en lederwaren.

14 likes

O ja,

Vergeet niet om mosselen te eten in Antwerpen:

En…

Na de mosselen even het winkeltje van
tutti-passi bezoeken.

2 likes

Bedankt voor je reactie en fijne tips.

1 like

Bedankt voor je info en
Met de mosselen komt het ook goed.

2 likes

In Antwerpen is gewoon veel te zien. Allemaal op loopafstand. Maar als je de stad niet kent is het misschien wat overweldigend :blush: En wat @Aamon zegt; denk aan de inwendige mens! Maar dat zit elke 50 meter wel goed :sweat_smile:

Dit is waar ze Montblanc horloges verkopen;

2 likes

Ze zitten allemaal bij elkaar in de straatjes rond de Bourla schouwburg, Huidevetterstraat, Leopoldstraat, de Schutterhofstraat is de moeite waard om even in te lopen. Patek, IWC, Jaeger Le Coultre, Panerai, …

En in de buurt van het centraal station heb je de diamantwijk, daar zijn een paar vintage zaakjes, Watchbox, Orologio, House of Magic Treasures, …

1 like

Is nu het seizoen niet hè. Goed eten kan je vast wel ergens in Antwerpen :ok_hand:

Ter toevoeging op @MrBie:

Op de klokkenzaakjes in de diamantwijk zou ik mij niet al te hard focussen.

Veel van de watchshops die hier gevestigd zitten, zijn op afspraak only.

Maar alle andere zaken die zijn aangehaald, zijn zeker de moeite.

IWC flagshop store heeft zeer vriendelijke verkoper.

Slaets op de Meir is naast Rolex dealership, ook verkoper van andere merken (Hublot, …). Altijd keurig behandeld daar.

Ga ook eens langs bij Tresor d’Anvers op de katelijne vest nr 74 bij Willy. Heeft altijd veel stock en goede prijzen. Of zoals hierboven naar Tensen.

Vandaar kan je dan makkelijk naar het restaurant De arme Duvel in de schuttershofstraat op de hoek met de armeduvelstraat. Is een echte aanrader!!

4 likes

Klinkt als een promo-filmpje voor Schiphol :grin:

:triangular_flag_on_post: :shopping_cart: :left_luggage:

Colman, slaets, tensen, horloge.be aan het einde van de meir.
Hangt ervan af naar waar je gaat uiteraard, ja kan ook naar wijnegem shopping.
Daar hebben ze jan maes, versato en nog meer.
Er zijn er zeer veel in de buurt :wink:.
Veel plezier alvast in de mooiste stad van de wereld :wink::blush:.
Als je echt naar de meir gaat heb ik een tip, bij the bistro is het eten zeer lekker en gezellig zitten (ik zeg het maar) :slightly_smiling_face:.

1 like

Aan het plein bij het Rubenshuis (sowieso leuk) zit Slaets met Breguet en Ressence (lokaal merk)

Én Nomos, vind je verder amper in België.

1 like

Wijnegem Shopping zou ik niet doen als je gewoon wat in de stad wil flaneren. Al die andere adresjes zijn wel toppers. Als je langs geweest bent bij de Botanic kan je meteen een biertje doen op de terrasjes van het Mechelseplein trouwens. Erg gezellig en authentiek.

2 likes

Ja dat klop, in de diamantwijk heb je geen groot aanbod of mooie etalages, eerder voor de sfeer, dat besloten wereldje van diamanthandel, als je dan toch de Meir bent afgelopen en de Keyserlei staat, even de Vestingstraat en Hoveniersstraat aflopen, je bent er snel door en je zal er geen wauw gevoel van krijgen, maar ik vind het best wel een ommetje waard als je in de buurt van de Keyserlei (vlakbij centraal station) komt.

En houd er rekening mee dat de meeste winkels daar één zondag per maand geopend zijn. Dat ben ik niet zo gewend, dus ik was stom genoeg verrast :man_facepalming:

Met zoveel goede tips gaat het waarschijnlijk een lang weekeind worden.

Altijd leuk een weekendje… maar bovenstaande doe je echt makkelijk op 1 dag :slight_smile:

Op zondag is er op het basketpleinte vazn Sint-Jansvliet een kleine antiekmarkt, daar liggen soms ook wel een paar verdwaalde horloges tussen,en van daaruit stap je even verder weg van het Centrum en op zondag zijn veel antiek, brocante en retro design zakkjes in de Kloosterstraat gewoon open,ik ga er nooit op zoek naar horloges want dat neemt wat teveel tijd in beslag, maar er zal er ook we ergens iets tussen te vinden zijn … Als je er op zondag bent, even checken of er een rommelmarkt is van Goegekregen. Daar heb ik wel al een paar horloges gevonden, en mijn partner heeft er al 3 horloges (weliswaar op mijn aanwijzen) gescoord …

Goegekregen

Maar de horlogezaken zitten echt op een kluitje, dus da’s weeral tijd gespaard.

Even doorzakken doe ik altjid op de Dageraadsplaats.