Vandaag kon ik mijn Pellikaan (voorheen PT2) Flying Dutchman No 2/50 ophalen.
Dus even een goede Timing hebben;) om de file’s te vermijden.
Vanaf emmen kom je normaal bij zwolle en Amersfoort vast te zitten maar dat ging allemaal mooi vlot.
Ook in Utrecht verliep alles prima.
Wij zijn prettig ontvangen Door Hubert Pellikaan en hebben alles even doorgenomen.
Ook heb ik de nieuwe modellen (Automaten) even bekeken.
Bij het passen kwamen we er achter dat mijn polsen een beetje te dik waren voor het standaard bruine bandje.
Dus heb ik eerst even een zwart leenbandje om mijn klokje totdat de langere versie van mijn favoriete bruine er is.
Hieronder even een paar foto’s van vandaag we gaan binnenkort betere foto’s maken en dan zal ik deze ook hier plaatsen.
Ik hoorde ook nog dat er een kort filmpje staat op youtube van een interview van TV Utrrecht, voor de liefhebbers even leuk om te kijken te vinden als u Pellikaan timing intikt.
Pellikaan had ik vroeger al gespot en met nu nog eens te gaan piepen op
hun website vind ik ze echt heel goed bezig .
Redelijke prijzen , degelijk materiaal , een eenvoudige filosofie en het zelf afhalen is een enorme persoonlijke plus .
Nieuwe en heel grote horloges zijn niet mijn ding maar dat is uiteraard ook
persoonlijk . Wat jou betreft heb je na wikken en wegen een prachtkeuze
gemaakt .
Dikke proficiat en veel plezier ermee .
Pellikaan… Als ik 1000 euro zou winnen, zou ik het wel weten! :}
Alleen al dat “Dutch made” op de wijzerplaat :). En dat persoonlijk overhandigen lijkt me ook erg speciaal.
Wat LeenV zegt: ik betrap me er ook op dat de Pellikaan Forum Limited 2010 met zeer grote regelmaat om mijn pols te vinden is. As a matter of fact zit ie er nu ook al weer drie dagen om.
Leuk om je horloge op te halen bij de maker zelf.
Van de foto’s die ik tot nu toe heb gezien van Pellikaan kon ik nooit echt warm worden (de zwart/witte wijzerplaat vond ik te druk, te veel lijntjes).
Die met de witte wijzerplaat daarentegen, dat ziet er strak uit.
Aha, de Riseman… dat zijn idd stuk gotere polsen dan de mijne
Was ook de reden om toen niet mee te doen met de horlogeforum limited 2009. Ik vond em wel heel erg mooi.