Zoals sommige van jullie weten zou ik op bezoek gaan bij Hubert. Deze afspraak stond al een tijdje in de agenda en gisteren was het dan zover. Op naar Utrecht, waar we na, lost in space, (verkeerde straat ingereden en alles 1 richtingverkeer) eindelijk bij Hubert arriveerden.
Na een hartelijke ontvangst de trap op (i.v.m. verbouwing was zijn atelier beneden gesloten) en plaats genomen aan de tafel waar een aantal horloges lag uitgestald.
<–de handen van de meester.
Heb ik uiteindelijk een horloge gekocht? Na lang wikken en wegen passen en nog een keer passen (horloge is 45mm en dat is best groot) ben ik over gegaan tot de aankoop van deze:
Flying Dutchman Special Edition nummer 2 van 10
De lugs lopen precies tot aan de breedte van mijn rechter pols, ik draag mijn horloges over het algemeen rechts, dus geen overhang en was dat wel gebeurd? Dan had ik hem waarschijnlijk ook gekocht want ik vind hem gewoon verschrikkelijk mooi!
Ik wil Hubert bedanken voor de hartelijke ontvangst en mijn vriendin voor het onderstaande:
Thuis aangekomen kreeg ik, tot mijn verrassing, een contract onder mijn neus geschoven. Opgesteld door mijn vriendin, waarin ik moet verklaren dat dit mijn laatste horloge is (ik had deze uitspraak al eerder gedaan) maar kwam er iedere keer weer op terug, want het vlees is zwak en de hebberigheid is hoog.
Jullie begrijpen het al, ik moest hem ondertekenen anders had ik de rest van het jaar in de garage kunnen slapen. Gelukkig heeft ze een uitzondering gemaakt!
Fantastisch Nico.
Over anderhalf jaar komt er ook een Pellikaan in mijn collectie. Belofte van mijn moeder en schoonvader voor mijn 18e verjaardag
Het blijven zulke mooie horloges. Ik heb op de Rikketik bij hhe even een Flyin Dutchman met crème/witte wijzerplaat om mijn pols gehad, en hij zat als gegoten.
mooi verhaal en een prachtig horloge ik heb zelf een glycine met een beetje die looks kast model hand opwinder mooie dikke band maar die is lang niet zo mooi als deze. echt een prachtige klok en succes met de gezondheid
geniet van deze aankoop! bijzonder, want je hebt wel een speciaal exemplaar aangeschaft.
mij is ook wel eens gedreigd met dergelijk contract… uiteindelijk heb ik nu de deal dat ik pas iets nieuws mag kopen als ik iets anders heb verkocht… gaat bijna helemaal op.
Pfffff, dat gaat moeilijk worden…maar het idee van kamperen in de garage is niet zo aantrekkelijk. Dan moet ik slapen tussen de auto onderdelen en slapen op de achterbank van ons rallypaard tussen de vierpunts gordels brrrrrr. Dat ga ik niet redden::o