Bezoek New York

Beste horloge vrienden,
Afgelopen week in NewYork mogen doorbrengen en natuurlijk ogen open op gebied van onze horloge hobby en wat er zoal te vinden is….en natuurlijk is dat alles wat je maar kunt wensen in deze wereldstad.
Korte samenvatting.
Meeste merken zijn vertegenwoordigd middels eigen boutique. Op 5th Avenue zijn bijvoorbeeld Hublot, Tag Heuer en Citizen te vinden.
Verder kwam ik by Briant Park grote vestiging van Bucherer tegen.
Grootste warenhuis ter wereld Macy’s viel tegen. Veel fashion merken als Boss etc maar ook weer Tag Heuer en kleine afdeling pre-Owned Rolex.
Grote knaller en aanrader is Hudson Yards. In toren waar ook The Edge is gevestigd. Erg mooi en modern warenhuis met een vestiging van Watches of Switzerland! Hier kun je zo naar binnenlopen en alle moois bewonderen als Grand Seiko, Hublot, TagHeuer, Moser, Rolex, Zenith, etc. Alleen Patek Phillip was op afspraak. :grin:
Hieronder wat foto’s voor de sfeer.
In algemeen NewYork dikke aanrader.
Ps zelf niks gekocht :joy:

31 likes

Dat is wel een teleurstellende afloop van je reis :joy:

1 like

Tof. In een grijs verleden in NY gewoond. Mooiste stad van de wereld. Of iig de meest dynamische.

Wel lekker Amerikaans om als Watches of Switzerland groot te adverteren met een Duits merk.

1 like

Is allemaal Europa, veel Amerikanen weten niet eens dat er verschillende landen in Europa liggen. In elk geval wel mooi om te zien.

1 like

Brussel is the capitol of Copenheeken, i know.

1 like

Ik denk dat de meeste Europeanen ook geen idee hebben van wat de hoofdstad/ state capital is van iedere staat :wink:

1 like

Landen of hoofdstad van een staat is toch een wezenlijk verschil van kennis…

Mooie stad inderdaad. Ik kom er graag.
Nog iets meegekregen van de prijzen ? Knullige is dat je de salestax er nog bij moet rekenen.

En dan nog eens de importheffing bij binnenkomst in NL

Moet er echt nog eens een keertje naar toe.

Idem dito

1 like

Aparte stad, ik kwam er vroeger graag, toen heb ik er twee maanden gewerkt en was ik zo opgebrand dat ik een paar jaar lang liever niet meer terugkwam (en ik ben een halve Amerikaan nota bene). Inmiddels vind ik het weer leuk.

De echte “draw” zijn wmb de grijze dealers in Midtown! Of F2F deals die je vantevoren maakt via WUS…

Vroeger daar eens de marathon gelopen. Fantastische ervaring maar gezien het huidige politieke klimaat wil ik daar nu zeker niet zijn.

Europeanen kunnen zelden North Dakota Iowa of Utah op de kaart aanwijzen.
En noemen Texanen yankees.

2 likes

Laat me dat voor je rechtzetten:

Flyover country.