Vorige week bracht ik een bezoek aan het Omega museum in Biel/Bienne in Zwitserland.
Ik heb getracht om een aantal foto’s te maken wat ook toegestaan was in tegenstelling
met het Patek Philippe museum waar ik later vorige week ook heen ben geweest in Genève.
Mijn excuses voor sommige misschien kwalitatief wat mindere foto’s maar we deden ons best!!
Veel plezier met de foto’s allemaal!!
Heel heel fraai allemaal.
Ik denk ook te kunnen zien dat de speedmasters jouw grootste interesse hebben. Right?
Verder ook heel veel ander ‘spul’ leuk in beeld gebracht.
Jouw Zwitserland - trip moet geweldig zijn geweest.
Partner meegesleurd in Horlogewalhalla?
Of is die gaan shoppen😁
Compliments and thanks for sharing!!
De speedmaster krijgt mijn voorkeur inderdaad!
Ik ga trachten nog enkele foto’s erop te zetten!
De reis was super! Ik deed ze heel alleen, geen gezeur rond mijn kop
van “kom schat, we hebben alles gezien”!!
Mooi alleen en ik ging binnen en buiten wanneer het mij uitkwam!
Patek Philippe museum was van een ander niveau. Je hoorde er
een muis lopen over het tapijt! Op elk verdiep een body-guard
en nergens lichte muziek op de achtergrond!
Foto’s maken mocht niet en overal hingen camera’s zodat je nauwlettend
in het oog werd gehouden of je dat toch niet stiekem deed!
Ook hier vond ik het mooi maar hier betaal je voor een juweel en niet voor het horloge.
Alles bestond uit 18K massief goud, platinum en/of diamanten. Als ik dat wil koop ik een
ketting of armband! Hiernaast had je ook enorm veel zakhorloges met schilderkunsten uit
de oudheid. Ook heel wat horloges waren schilderkunsten. Daar doe ik het persoonlijk niet voor!
Om nog even terug te komen op het Omega museum. één van de foto’s betreft het origineel horloge
van President John Kennedy. Na zijn dood heeft Omega dit horloge terug opgekocht en moest hiervoor
550.000 dollar neertellen.
Uiteindelijk belande dit horloge in de vitrine en verder wordt er niks meer mee gedaan. Hoe halen ze dit
bedrag terug?? de inkom is gratis!! En eten en drinken is hier de enige plaats in Zwitserland waar het betaalbaar was!!
Waarschijnlijk verdienen ze dit soort bedragen terug door de prijzen flink op te schroeven en de service geheel in eigen regie te nemen…
De Omega van Kennedy was trouwens iets goedkoper, maar kostte toch nog een smak geld:
Complimenten, je hebt zowat het hele museum gefotografeerd!
Het was de baas van dat museum die me het bedrag vertelde dat ze moesten
neerleggen voor dit horloge! 's middags kreeg ik een gratis middagmaal
aangeboden omdat ik van zover kwam en omdat ik de Omega Speedmaster “From The Moon To Mars” rond mijn pols had!
En ik kreeg er bovendien nog een leuk petje bovenop bij!!
Wat maakt een merk een merk?
Niet een schitterende reeks van hypertrendy modellen voorzien van hightech technieken.
Wel een traceerbare lijn wijzend naar de toekomst gevormd door de geschiedenis.
Soms bestaat die lijn uit technische hoogstandjes daarna bepalend voor ook andere merken, soms vormgeeftechnische hoogstandjes, en ook soms iconische klokken die door de drager beroemd/bekend werden.
Álles telt mee.
En dát vind je dan weer terug in het museum.
Aanschouwelijk en tastbaar.
Een half miljoen is voor omega dan ook niet byzonder.
Mooi hè?
Heel mooi verwoord en de vinger er precies opgelegd. Imho.
Jouw enthousiasme werkt aanstekelijk.
Als bonus een foto van mijn speedmaster die ik nav jouw verhaal even tevoorschijn gehaald heb.
Mooi hè deel II
Prachtige foto-reportage !!!
Waarschijnlijk zal ik daar nooit geraken, maar nu heb ik toch een heel mooi beeld van wat daar allemaal te zien is.
Omega heeft werkelijk een hele mooie geschiedenis.
En dat prototype van de ProPlof zonder uitstekende delen is inderdaad fantastisch, als die geproduceerd was had ik hem nu wel in mijn horlogekistje willen hebben
Ik zag ook Comex voorbij komen op de foto’s. Heeft Omega deze ook geleverd? Bij mijn weten niet, of ze zijn in ieder geval niet als zodanig herkenbaar. Zou wat zijn als tegenhanger van de Rolex Comex Sub…
Bedankt voor het delen! Geeft een mooie indruk van het verleden van Omega en wat een mooie actie dat ze je een maaltijd aanboden, als ik er nog eens kom dus zorgen dat ik die dag een Omega om heb.
Ben je speciaal voor de horloge musea gegaan? Omdat je aangaf dat je alleen was en ook naar PP bent geweest.