Hallo allemaal,
Binnenkort van plan om naar New York te gaan… Dacht ook een bezoekje te brengen bij Jomashop…Zag dat Hydroconquest er aanzienlijk goedkoper te krijgen is.
Was even benieuwd of er mensen zijn die er zijn geweest of is het enkel een webshop?
Dat dacht ik. Net een minuut rondgegoogled en ik denk het nog steeds
Als je wat langer blijft dan enkele dagen kun je wel laten bezorgen in je hotel, dat scheelt je invoerkosten.
Ja…dacht ik eerlijk gezegd ook…verblijf zal zo’n 5 dagen zijn. Bezorgen in hotel zou inderdaad een optie kunnen zijn
Alleen als je in de VS blijft wonen.
Bij terugkomst in de EU ben je invoerrechten + BTW verschuldigd.
Koopt u spullen buiten de EU? En is alles bij elkaar meer dan € 430? Dan hoeft u over de spullen die samen maximaal € 430 zijn, géén belasting te betalen. Maar over de andere spullen wél.
Bron: Belastingdienst.nl
Ik kan me voorstellen dat ‘brick and mortar’ in de US ook goedkoper is dan hier, en er is meestal ook wel redelijk te onderhandelen bij het merk Longines. NY is naar verwachting wel weer duurder dan in eh, Gallup New Mexico
Ah, op die toer.
Helaas, dit forum is niet bedoeld om tips voor belastingontduiking op te doen.
Succes met je zoektocht in elk geval
Ik heb wel eens gelezen dat op horloges gekocht bij Jomashop geen fabrieksgarantie zit omdat die door Jomashop wordt afgekocht. Je bent in geval van problemen dus aangewezen op de after sales van Joma.
Vermoed dat Shell ook een boze brief van jou heeft ontvangen
Ik weet niet waar dat op slaat, eerlijk gezegd.
Van iemand met Trustlevel 2 had ik iets meer niveau verwacht. Je bent inmiddels een jaar lid van Horlogeforum, dan zou je op de hoogte moeten zijn van de spelregels…
Lighten up… Niet zo serieus… Was maar een grapje…echt
Toen ik in NY was heb ik ook een horloge bij mijn hotel af laten leveren. Van te voren even een mailtje sturen of ze het horloge wel op voorraad hebben. Goede behulpzame webshop wat mij betreft. Veel succes/plezier
Grootste probleem is dat ze de horloges leveren zonder origineel garantie bewijs en je dus bent aangewezen op het terugsturen naar de USA met alle problemen van dien of je zult het voor eigen rekening hier op moeten laten lossen in geval van een probleem binnen de garantie periode.
we zijn een vrij land, voor diefstal zijn mag iedereen als je het maar niet doet.
Hier is het echter tegen de regels om dit te adviseren. Simpel. Vind wat je wil, maar niet hier.
Die is echt horror! Ik heb eens wat bandjes besteld bij ze en dat was een goede les. Onbehulpzaam, ongeïnteresseerd en onbeschoft.
Ik wou dat ik mensen die sommige reacties liken ook kon vlaggen.
Uiteraard ben ik niet tegen korting.
Vannacht op Schiphol geland vanuit Rhodos, met in mijn handbagage 6 sloffen Camel filter à € 43,- per stuk. Geheel volgens de regels, ik had er ook 8 mogen meenemen aangezien ik samen met mijn vrouw reisde.
Zo bespaar ik ruim € 2,- per pakje en rook ik met korting tot aan mijn volgende vakantie.
Ik maak gebruik van de wetgeving van de EU, niets mis mee volgens mij.
Wat in dit topic gesuggereerd wordt / naar gevraagd wordt betreft echter belastingontduiking, hetgeen een strafbaar feit is. En daar zitten we volgens mij op HF niet op te wachten…
Just my 2 cents (tax included ).
En daar gaat het topic.
Maar goed, hou je nou aan de regels van het forum. Dat is alles.
Nee.