Zo…. net terug van een bliksembezoek aan van der Klaauw en een goede les geleerd… neem een fatsoenlijk fototoestel mee!
Heb mijn zopas gekochte Ariadne achtergelaten om o.a. een nieuwe wijzerplaat van Benzinger te laten monteren (ook met oude logo) i.p.v. de gestanste.
Het bleek ook nodig geserviced te moeten worden, het horloge was ten slotte al in 2007 uitgeleverd ondanks dat het niet gedragen is.
Mijn Eclipse heb ik ook even laten voorzien van een geblauwd stalen secondewijzer i.p.v. de rode. Staat net wat chiquer als je het mij vraagt!
De Eclipse werd verder gecontroleerd op gangafwijkingen en gepolijst onder het genot van een lekker bakkie koffie, en het bekijken van een paar nieuwe modellen die door horlogemaker Holke Dijkman mij werden getoond, mijn excuses voor de slechte Iphone foto’s.
Real Moon 1980:
Wel reeds bekend dacht ik maar de foto’s die ik ervan heb kunnen vinden doen hem geen eer aan imho, en zeker die crappy foto’s van mij niet!
In persoon is het een prachtig horloge.
Holke Dijkman heeft gedemonstreerd hoe de maan te verstellen is, dit loopt zo mooi vloeiend dat je eraan zal blijven draaien ben ik bang ;-).
Wel moet ik zelf nog even wennen aan de Romeinse aanduidingen i.p.v. de Arabische, ook de ontbrekende uur en minuutindexen zijn voor mij persoonlijk wel een gemis.
Limited edition Planetarium - Waterman:
Werking zoals de oude Planetarium, echter met een hand gestoken witgouden wijzerplaat bestaande uit meerdere lagen (en zonder dag aanduiding), gemaakt door meester graveur Kees Engelbarts.
Dit is een horloge Waarvan er ieder jaar maar één wordt gemaakt en van ieder Sterrenbeeld dus ook maar 1 zoals ik het heb begrepen.
Over de afleesbaarheid is natuurlijk te debatteren maar kom op… hierop kijk je niet eens meer naar de tijd, ik vindt em echt geweldig en uniek.
Ben zeer benieuwd naar de volgende gravure!
Ceres 1974:
Instapmodel met enkel een maanstand, ook erg mooi voor de dames als je het mij vraagt.
Verder ben ik helaas wel vergeten de Orion met sterrenkaart op de foto te zetten door die schitterende limited edition van de Planetarium (kwijl!).
Alsook de nieuwe rotors van Benzinger, o.a maan met kraters erin verwerkt en andere planeten. het zijn echte eyecatchers die het bekijken meer dan waard zijn.
Verder ook nog wat gebabbeld met de maestro zelf over creaties van andere vakmensen uit de onafhankelijke horlogemakers groep, die man weet echt nog niet van ophouden met werken ná zijn pensioen volgens mij, toch ook weer mooi om te zien.
Duidelijk werd ook bij het bezoek dat men daar zeker niet stilstaat en er is meer dan voldoende kennis, techniek en kunde in huis gehaald voor professionalisering van het merk van der Klaauw, zoals Hans Mennink al vertelde n.a.v. zijn bezoek in 2010.
Dit is dan ook weer zichtbaar in de nieuwe horloges, ik vertrouw er ook op dat ze het ook internationaal ver zullen gaan schoppen.
Als bonus nog een kiekje van een Planetarium in platina met nieuwe stijl wijzerplaat…:
kwijl!.
Uiteindelijk een weer splinternieuwe Eclips terug gekregen om de pols en wat leesvoer voor onderweg in de trein naar Zwolle!
De Ariadne zal binnenkort ook wel klaar zijn en dan is de familie weer compleet… wachtend op de volgende… ooit… ;-).
Volgende keer doen hoor!
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)