Bezoekje aan van der Klaauw

Zojuist ben ik teruggekomen van het bezoek aan Christiaan van der Klaauw.

Ik heb een bestelling neergelegd voor een Ariadne in staal, en een beetje over de hobby gekletst en heeft me zijn prachtige klokken laten zien.

Christiaan liet me vervolgens een aantal verschilende modellen van de Ariadne zien, waaronder één met emaille plaat en één met opgelegde indices.
Ik besloot om voor het model te gaan met opgelegde indices.
Hierna de rotors bekeken en een gouden model met zijn wapen gekozen, blauw stalen wijzers en rode secondenwijzer.

Op dat moment zag ik in mijn ooghoeken ineens een andere Ariadne, deze was volledig in goud uitgevoerd (niet echt mijn ding) maar met een prachtige zilveren, hand guilloche bewerkte plaat.
€ 1200,- was de meerprijs hiervoor op het basismodel.

Toen werdt het me duidelijk dat dit hem sowieso moest worden! echter mijn budget van 5000 euro werd al volledig overschreden :cry:
Op dat moment zag ik dus maar af van de rotor, per slot van rekening zie je plaat toch het meest!

Christiaan stemde hiermee in in de eerste instantie maar liet me vervolgens een tweetal kleinere gouden rotors zien.
Hoe vindt je deze dan was de vraag?
Ik wees er 1 van beide aan, waarop hij vervolgens antwoorde "dan maken we een mooi prijsje…

Onderaan de streep stond dus mijn budget en niets meer of minder, met opties die ik me eigenlijk nog niet kon veroorloven. :smiley:

Hij kon me niet aangeven hoe lang het zou duren voordat hij klaar zou zijn, dit o.a. vanwege de wijzerplaat die Benzinger moet graveren die ook al redelijk aan de max zit qua capaciteit.
Hij gaf aan enkele weken tot wellicht het najaar maar dit kon me gewoon niets meer schelen, geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen.

Vervolgens kwam nog ter sprake dat hij met een nieuw pand bezig is waarvan hij me de tekeningen liet zien, hij vertelde ook dat hij zich weer wil vestigen in Joure en het bedrijf hiermee een verdere toekomst wil geven als hij er zelf mee moet gaan stoppen vanwege zijn leeftijd.

Op een gegeven moment was het 5 voor 2 en ik had natuurlijk geen tijd meer om een taxi te regelen om de trein van 1 over 2 te halen.

Christiaan fronste en stelde voor me te brengen, dat sloeg ik natuurlijk niet af.
Stellen jullie je het voor? bij hem in de Auto plankgas…? :lol:
Ik dacht nog, doe alsjeblieft kalm aan…
Maar alles is goed gegaan en ik was op het nippertje in de trein naar Zwolle beland.

In een woord SUPER!

Mijn beste,

Een adembenemend verhaal over een ontluikend horloge op een verbazingwekkende morgen.:wink:

Orologio Signaturis Temporis

Geweldig om te lezen. Sympathiek ook dat er ‘een mooie prijsje’ werd gemaakt. Wachten is altijd moeilijk, dus ik wens je alvast veel sterkte. :smiley:

Ben benieuwd naar het eindresultaat!

Ben in bezit van een paar mooie klokken, panerai,rolex,bell en ross,meistersinger maar mijn ariadne van van der klaauw met gouden lunette blijft mijn favoriet, ben nog nooit bij De Heer van der Klaauw geweest, staat wel hoog op mijn verlanglijstje,veel sukses met je keuze.

Dit wordt hem nu maar dan in staal:

En dit was de eerdere keuze:

Het verschil is wellicht lastig te zien maar in real life aanzienlijk!

Mooi verhaal Mario. Zelf ben ik ook een keer bij CvdK geweest en eerlijk is eerlijk, die man is een mooie verteller je bent er zo een paar uur kwijt.

Mooie keuze voor de wijzerplaat van Benzinger.

Mario, van harte met een perfecte keuze. Mooi enthousiast verhaal.

Het betreden van het atelier van van der Klaauw is altijd geheel op eigen risico :slight_smile:
Nu kan het lange wachten beginnen, maar het is de moeite meer dan waard.

Mario,

Zoooo! jij heb lef om bij meneer van der Klaauw in de wagen te stappen :stuck_out_tongue:

Een goede keuze (tu) nu nog een jointventure tussen van der Klaauw en van der Gang

over 5 jaar misschien een van der Klaauw/Gang of anders om :)-D

de spoedmeester

Je treedt een andere zeer begerenswaardige wereld binnen (ik was koud binnen en totaal in de ban de Mondial die zo onschuldig op tafel staat) en of je bent verkocht of het spreekt toch niet aan. Ik denk dat je een hele goede keuze hebt gemaakt, zeker het wachten waard.

Ja, hij heeft nu een snelle Volvo diesel die net als zijn baas wel van wanten weet.

Groet,

Bojo

Gefeliciteerd, het zijn prachtige horloges! Maar helaas ‘iets’ boven mijn budget:).

Groeten, Tom Vreeken.

ERg mooi !!

NU gaat het lange wachten beginnen…:smiley:

Zo’n persoonlijk contact krijg je nergens (tu)

Alvast veel plezier met de voorpret.

Hoi Mario,

Ik vind de wijzerplaat ook helemaal geweldig: ik ben dan ook heel erg benieuwd hoe het horloge er uiteindelijk uitziet in een stalenkast. Heb jij wellicht foto’s?

Groeten,

Gnis

Zeker je kunt ze p de volgende link vinden:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,87613,87613#msg-87613

Gnis Schreef:

Hoi Mario,

Ik vind de wijzerplaat ook helemaal geweldig: ik
ben dan ook heel erg benieuwd hoe het horloge er
uiteindelijk uitziet in een stalenkast. Heb jij
wellicht foto’s?

Groeten,

Gnis

Helemaal fantastisch! Ik heb zelf een gouden ariadne in de mijn handen gehad met ook een zilveren wijzerplaat. Ik vroeg me altijd af hoe het eruit zou zien wanneer het in een stalenkast zou zitten. Verder valt mij op dat de opmaak van de wijzerplaat nu helemaal in balans is doordat de afstand tussen de 7 en de 8 nu gelijk is aan de 4 en de 5.

Geweldig!