Bezoekje Gröneveld

Omdat we (medeforumlid Gait, ik en nog een goede vriend) vandaag toch in Oldenzaal moesten zijn, dachten we ‘even’ een kijkje te nemen in de boetiek die afgelopen zaterdag officieel is geopend. (ik kon zaterdag niet, ik had een trouwdag te vieren :smiley: )
Nadat we aanbelden lazen we onder de bel “alleen op afspraak”. Dus bleven we wat vertwijveld voor de etalage kijken. De deur ging echter toch open, en we werden vriendelijk binnengelaten en uitgenodigd om een kijkje te komen nemen.

Onder het genot van een kopje koffie hebben we enkele uurwerken die daar in de vitrine lagen mogen bewonderen. (merken Speake-Marin, Sarpaneva, Cornelius & Cie, S.U.F. uit Helsinki en de erg mooie kunstwerken van Kees Engelbarts maken nu deel uit van de collectie)
Helaas lag de ‘masterpiece’ in de kluis. (niet verwonderlijk, het zijn kostbare meestersukjes)
Nadat we de koffie op hadden heeft Bart Gröneveld voorgesteld om alsnog de GTM-06, platina uitvoering uit de kluis te halen, zodat we hem in het echt hebben kunnen bewonderen.
Zit je daar, met een uurwerk van ongeveer € 385.000,- in de handen! Dit maakte op mij nogal indruk.

Uiteindelijk werd ons ook nog een rondleiding aangeboden door het pand, inclusief een rondleiding door het atelier.
Aan ons zijn de diverse stappen in de assemblage uitgelegd, waarbij van alles werd getoond.

Nadat we weer beneden waren (atelier is boven) kregen we nog een tas met ‘goodies’ mee. Was ‘over’ van de opening van zaterdag:D

Al met al was het een geslaagde middag, waarbij “even” een kijkje nemen, uitdraaide op een hele interessante middag.

Ik wil de medewerkers van Gröneveld ook hartelijk bedanken voor de gastvrije ontvangst, en de interessante middag.:~

Met vriendelijke groeten,

Herman

PS: foto’s volgen later

klinkt als een leuke dag (tu)

Leuk Herman!

Volgens mij ben jij hier de forummer die de duurste klok ooit in handen in heeft gehad. Ik heb er wel eens een topic over gemaakt maar weet niet meer wie nou de duurste heeft vastgehouden…

Maarten

Wat leuk, zeg! (tu)
Oldenzaal ligt hier om de hoek; ik zou er bijna gewoon naartoe rijden en stilletjes hopen dat ik ook een kijkje ‘in de keuken’ zou mogen hebben! :slight_smile:

mazzelaar…ik kon ook niet zaterdag…hopelijk een andere keer!

groet,
Arno.