Bezorgen (of juist niet) via Post.nl

Dag beste medeforumleden,

Ik op 19 april via post.nl een horloge (Tag Heuer aquaracer white deal) verzekerd verstuurd naar Frankrijk. met track en tracé code. Op 3 mei navraag gedaan wanneer het horloge op plaats van bestemming komt omdat het er nog steeds niet was. Krijg ik bericht terug dat er een onderzoek wordt gestart maar dat pas kan na 14 dagen vanaf de verzenddatum, dus vanaf die 3de mei. Moest ik weer 14 dagen wachten voor een reactie.

Het pakketje was nu in Frankrijk maar ook daar hebben ze 14 dagen de tijd voor er een onderzoek kan worden gestart wat natuurlijk weer 14 dagen duurt. Inmiddels is het horloge nog steeds niet op de plaats van bestemming. Weer contact gezocht met post.nl. ondanks dat ik het verzekerd verstuurd had kunnen ze nog steeds niets doen. Balen. Wat zou ik nu nog kunnen doen behalve wachten?
Hoe is jullie ervaring met post.nl? Of überhaupt het verzekerd verzenden via een koeriersdienst?
Na

PostNL onderzoek kost je gemiddeld zes weken, en tot aan uitbetaling bij vermissing meestal twee tot drie maanden. Ik verzend gemiddeld 500 pakketten per jaar en ik had continu wel 1 á 2 onderzoeken lopen. Ik ben onlangs overgestapt naar UPS (via Sendcloud verbazend goedkoop) en sindsdien nul issues, met super goede track en trace.

1 like

Dan moet ik maar geduld hebben, maar vervelend is het zeker. Ook voor de koper.

1 like

Even de zoek functie gebruiken… is al een topic over met 800 reacties!

Het is momenteel in heel veel landen het dagelijks beeld, los van postnl.
Je kunt maar een ding doen… Los laten, geen invloed op. Gaat gewoon goed komen👍
Postnl gaat pas 6 weken na verzending onderzoek uitvoeren btw.

Postnl onderzoeken duren lang en als je ze niet achter de broek zit duurt het nog veel langer :grimacing: