Bied strategie

Ben sinds kort wat actiever om me heen aan het kijken v.w.b. horloges, met name op ebay en marktplaats.

Graag wil ik met name mijn ebay ervaringen delen.
Het is me vandaag 2 keer gebeurd dat ik op het allerlaatst ben overboden. De laatste keer zou dat dan in de laatste 5 seconden moeten zijn gebeurd …
Ik volgde dat biedverloop namelijk op de voet en tot 5 seconden voor het eind stond het hoogste bod op mijn naam (43 pond met max bid van 50). Werd uiteindelijk verkocht voor 51 …

Ik moet zeggen dat ik een beetje sceptisch ben. Zou het echt zo zijn dat iemand tot de laatste 10 seconden wacht met het doen van een bod? Oftewel is dat een strategie die jullie (her)kennen cq bezigen?

Of is het een soort mechanisme dat de verkoper beschermt tegen een te laag bod? Ik weet dat er in ebay een bodemprijs kan worden ingesteld, maar dat was hier niet het geval!

Graag jullie ervaringen.

Ik be trouwens ook nieuwschierig op welke (veiling)sites jullie nog meer kijken. Ik zit veel op ebay Duitsland en Engeland en op Marktplaats.

Ik weet dat er bepaalde programmas zijn (snipers) die je kunt gebruiken om te bieden. Wanneer iemand als max 75 euro in dat progje heeft staan ben jij dus met je 50 euro de sjaak. In de laatste seconden word je dan overboden. Ik maak zelf geen gebruik van dit soort dingen. Ik heb gewoon een vaste prijs die ik wil bieden en lukt het niet dan moet je je daar gewoon bij neerleggen. Ik kijk wereldwijd op ebay en Marktplaats.

Er zijn programma’s die werken als een automatisch biedsysteem. Je kan een maximum bod instellen en dan bied hij een fractie van een sec voor het einde een hoger bod dan het bod dat er staat, tot aan het maximum dat je hebt ingesteld. Er zullen heel wat mensen zijn die dat soort programma’s gebruiken. Of het een strategie is? Denk het wel :stuck_out_tongue:

Tja, voor die mensen is het kennelijk een sport. Overigens komt het ook wel eens voor dat de verkoper zelf doormiddel van een tweede account zijn eigen product koopt indien het in de laatste minuten af lijkt te stevenen op een lage prijs.

Maarja, dat zijn nou eenmaal de mechanismen van een vrije markt.

Hoi,

kijk eens even naar deze twee opties aanmelden en voila, kan je instellen tot de laatste 5 sec en kost niets.

Er is ook nog een pro versie van maar die moet je betalen en is instelbaar tot de laatste 1 a 2 sec.

http://www.powersnipe.com/?source=google&kw=auctionstealer

http://www.auctionstealer.com/home.cfm

groet,

Aviator

Spindrs. Schreef:

Tja, voor die mensen is het kennelijk een sport.
Overigens komt het ook wel eens voor dat de
verkoper zelf doormiddel van een tweede account
zijn eigen product koopt indien het in de laatste
minuten af lijkt te stevenen op een lage prijs.

Maarja, dat zijn nou eenmaal de mechanismen van
een vrije markt.

Dit is echter niet slim. Hij moet namelijk gewoon de commissie en plaatsingskosten betalen. Hij zal dit niet te vaak doen. ebay is al zo duur voor verkopers. Ik verkoop daar niets meer want als particulier kun je die kosten niet aftrekken en is het gewoon niet meer rendabel.

balen als je met 1 euro overboden wordt. meestal had je 'm voor die ene euro extra ook nog wel willen hebben. dus je maximumbod was niet je echte maximumbod in dat geval. maar als er meer bieders zijn dan is het horloge het schijnbaar ook waard! en dat is waar snipen over gaat.

op Google is wel wat te vinden over auction strategieen.

snipen wordt algemeen beschouwd als de beste optie, het voordeel van snipen is dat je concurrenten geen informatie kunnen ontlenen aan je bod.
het is bij ebay niet verboden.

iemand nog een tipje voor een goeie sniper-tool?
(want “de beste” (esnipe.com) volgens de reviews rekent relatief veel geld voor biedingen in EURO’s.)

Zelf bied ik meestal in de laatste 20 ofzo seconden. Ik zoek een veiling waarbij de prijs enkele uren voor het einde beduidend onder het bedrag staan wat ik er voor over heb. Ik hoop dat dat de hoogste bieder een niet te hoog maximum bod heeft, en bied in één keer wat ik er voor over heb. Soms lukt het, soms niet :slight_smile:

Afhankelijk van hoeveel tijd en zin ik heb om sluipschutter te gaan spelen volg ik ofwel het systeem-Dreski of het systeem-MartinB.

Een truukje wat soms wel kan helpen is om je hoogste bod op een niet afgerond bedrag te zetten. Als een aantal bieders bijv. 50 euro een redelijke prijs vindt, is het interessant om e.g. 51,83 euro als maximumbod in te zetten. Anders is het de eerste die 50 euro geboden heeft die de veiling wint.

Met die strategie heb ik toch al een aantal veilingen gewonnen.

Vanaf vandaag niet meer dus :frowning: :wink:

GBW

Wanneer er een EK of WK voetbal is is het handig om te gaan bieden. Mits je van voetbal houdt natuurlijk. :wink:
Ik heb op ebay Duitsland erg goede zaken gedaan wanneer Die Mannschaft moest spelen.

dreski Schreef:

Wanneer er een EK of WK voetbal is is het handig
om te gaan bieden. Mits je van voetbal houdt
natuurlijk. :wink:
Ik heb op ebay Duitsland erg goede zaken gedaan
wanneer Die Mannschaft moest spelen.

:smiley: :smiley: :smiley:

En die Duitsers maar bieden op Marktplaats als Oranje weer eens wordt afgedroogd.

Bedankt allen voor deze nuttige info!!!