Bifora 120 Precision

Vandaag aangekomen, een Duits Horloge, De Bifora Precision.

Het klokje is in gebruikte staat en uit de jaren vijftig.

Het horloge meet 33,5mm zonder kroon, aan de onderkant een drukdeksel.

Als het drukdeksel verwijderd wordt is het Bingo, het is het high grade Bifora 120 kaliber waarop ik gehoopt had.
Dit uurwerk vind je met 17 en 18 jewels, eerst met kleine seconde, later met centrale seconde,bij deze laatste kreeg het uurwerk een extra brug voor de lagering van de centrale as.
Voor Het model Unima en Unima chronometer werden de 18 jewels uurwerken voorzien van een nogal grote zwanenhals fijnafstelling.
Bij de Unima chronometer stond chronometer op de wijzerplaat en waren het uurwerk en deksel genummerd met het zelfde viercijferige nummer.
Deze Bifora Precision heeft het zelfde uurwerk, maar ongenummerd, dus is dit waarschijnlijk geen chronometer.
Helaas heb ik nog niets over dit model Bifora Precision kunnen vinden, maar ik vind het een leuke vondst.
Bedankt voor het kijken.
Mvg Chris.

Mooi hoor, diashock!

Is de kroon op de foto uitgetrokken, of zit ie normaal wat dichter op de kast?

Veel plezier met je mooie aanwinst!

Zo’n mooie fijnregeling laat zien dat het uurwerkje van hoge kwaliteit is, prachtig vind ik dat altijd om te zien.
Bedankt voor het delen en ik wens je er veel plezier mee/van!

mvg

Brutus zei : Is de kroon op de foto uitgetrokken, of zit ie normaal wat dichter op de kast?

De kroon moet eigenlijk dichter op de kast zitten, hij ziet er erg nieuw uit. :slight_smile:

Mooi caliber en zeker voor Bifora.
In het begin van mijn cariere heb ik veel bifora’s hersteld, deze waren redelijk maar zeker minder mooi afgewerkt als deze.
Zeer mooie aanwinst.