Big & Bulky

Mijn probleem / uitdaging zit vooral bij de vintagemodellen, zeker als ze wat afwijkende bracelets hebben. En laat ik nu vooral gecharmeerd zijn van oudere horloges met een eigen (en apart) smoelwerk…

Vroeger verving ik de leren banden standaard door langere exemplaren. Soms op maat gemaakt.
Maar inmiddels heb ik ook veel horloges zonder band in de kast. Scheelt toch een hoop banden :wink:

Hoe dan ook, soms kijk ik met enige afgunst naar al die kleinere polsen. Heb tenslotte een aantal kleinere horloges die ik ook zeer graag zou dragen :woozy_face:

1 like

Laatst ontdekte ik een trucje voor te korte banden - ook met mijn smallere polsen schijnt dat te kunnen voorkomen. Vlindersluitingen van AliExpress. Dat verlengt de banden al snel enkele cm’s.

Misschien dat je één en ander moet modificeren.

De Grand Seiko was een voorbeeld, ik heb hier ook nog 2 vintage Seikos waar ik de links heb gevonden door continu listings op eBay bij te houden

Misschien moet ik er dan simpelweg iets harder aan trekken, denk ik :thinking:

Truc heb ik ook ontdekt. Wel één ‘klein’ minpunt:
door de gebogen vlindersluiting drukken de uiteinden in de bredere / plattere onderkant van de pols / onderarm. En dat drukt ook meteen de feestvreugde van de extra verkregen lengte :face_with_diagonal_mouth:

48mm💪🏻

4 likes

Je dashboard klokjes zijn kleiner🤣 just kidding!

1 like

Scheelt weinig :pinching_hand: :joy:

45 mm. Kan net vind ik.:grinning:

2 likes

3 likes

44mm op 17,5cm pols

4 likes

4 likes