Big Date / Großdatum / Panorama Date only

Erg gaaf. Stiekem zijn er toch best wel wat big date horloges te vinden kennelijk!

Zoals het hoort! :popcorn:

1 like

De werking is wel simpeler aan deze foto te zien.
Geen rond en elkaar draaiende schijven…

2 likes

De complicatie is het eenvoudigst op de 3-uur en 9-uursposities te realiseren inderdaad.

Zodra het op de 6 of 12 moet komen, of op een andere positie op de wijzerplaat, wordt het een ander verhaal. Dan krijg je dus al gauw zoiets:

Of zoiets:

2 likes

Mooie techniek zo onder de wijzerplaat.
Eigenlijk jammer dat al die vernuftigheid onzichtbaar blijft!

1 like

Inderdaad, zelfs met zichtbodem is het gewoonlijk niet te zien (voor zover mijn kennis tot dusver strekt).

Een ding is duidelijk, de mooiste implementatie is van GO :wink: Nu ben ik wel bevooroordeeld…

1 like

Voel je vrij om wat foto’s te spammen :slightly_smiling_face:

1 like

Allemaal nog in huize Roedolf aanwezig
Laatste zeldzaam en de andere zie je bijna nooit dus alle 3 zeldzaam…

3 likes

Een zeldzame Eterna met een prachtige big date.

2 likes

Zeker meer Big Dates dan het gemiddelde huishouden! Leuke horloges. :+1:

Erg mooi inderdaad. Deze was ik nog niet eerder tegengekomen!

1 like

1 like

Ik bied 4 stuks :wink:

5 likes

Ja je hebt altijd baas boven baas :rofl: :rofl:

2 likes

5 likes

En allemaal geen doorsnee horloges. Erg gaaf :ok_hand:

Ziet er strak uit! Heb je deze in bezit? Ben benieuwd hoe je 'm ervaart qua kwaliteit en draagbaarheid.

Nee, maar vind hem op de kroon na wel aantrekkelijk. Tikkie aan de grote kant wel geloof ik, met 40mm. Aan de andere kant, 134 euro voor een niet gestolen ontwerp, adventurine dial, echte moonphase en big date mechanisch is toch bizar eigenlijk…

2 likes

Ongelofelijk inderdaad. Had 'm ook al een aantal keer bekeken op Ali. Twijfel nog of ik het adventurine niet nét iets te veel van het goede vind…

Vind Sugess overigens ook een van de weinige Chinese merken waarvan de merknaam oké klinkt en het logo er ook wel prima uitziet op de wijzerplaat.

Deze vind ik ook wel leuk trouwens:

1 like

Nog een weinig gezien exemplaar:

Ulysse Nardin: Marine Torpilleur Dual Time

1 like

2 likes