Ik ben zelf wel gecharmeerd van de Großdatumcomplicatie. Naast dat het uiteraard gewoon goed afleesbaar is, geeft het m.i. een speciale en exclusieve uitstraling aan een horloge.
Mogelijk komt deze associatie althans deels doordat deze complicatie veelal door de wat hoger aangeschreven merken wordt gebruikt, zoals (wellicht de bekendste) A. Lange & Söhne, met o.a. de Lange 1:
Ik ben benieuwd naar wat er nog meer op de markt is met dergelijke Big Date-complicatie, welke jullie favorieten zijn, en welke jullie wellicht zelf in de collectie hebben.
Tot slot, ben ik zelf van mening dat het mooier is om een nul te hebben voor een enkelcijferige datum (e.g., “03”) in plaats van een leeg vlak. Toch zijn sommigen van mening dat het lege vlak juist correct is, gezien de complicatie zou zijn afgeleid van een klok in het operagebouw in Dresden. Dus, wat vind men nou eigenlijk? Tijd voor een poll:
Het zal wel in verhouding staan lijkt me.
Buiten dat, in Zwitserland betaal je al makkelijk 45 euro voor een Wiener Schnitzel dus ik maak mij geen illusies
Hij bevalt erg goed, draagt lekker.
Moet wel zeggen dat ik hem vaker op de bruine leren band draag ipv. de originele mesh band.
Ik heb hem nu ongeveer 2,5 jaar denk ik.
Maar ondanks dat ik de Certina erg leuk vind, toch besloten om hem te koop te zetten door de aanschaf van een Speedmaster een paar maand geleden.
Dus er moesten een paar horloges de deur uit om wat ruimte te maken.