BIG dresser coming in

Voor mijn werk moet ik zeer regelmatig ‘in pak’ verschijnen, en dan is een duiker niet altijd een gewenste combi. Een dresswatch heeft voor mij vaak als nadeel dat ze nogal klein uitvallen.

Ik was daarom blij met de Slimline serie van TW Steel: redelijk forse diameter van 45 mm exclusief kroon, lekker dun met 8 mm, en toch erg klassiek dressy wat niet misstaat bij een pak. Toen ik de rosé / blauwe combinatie zag, was ik dan ook verkocht: die moest ik hebben. Hele mooie sunburst en voorzien van saffierglaasje. De 2 ‘popnagels’ in de band hadden voor mij niet gehoeven, maar ik snap de verwijzing naar het TW-logo.

Deze week mocht ik hem ontvangen en hij is precies wat ik nog zocht. De techniek is niet wereldschokkend -basic quartz- maar verder een mooie afwerking. Ook aan de gesp is veel zorg besteed, wat ik zelfs bij de grote merken nogal eens vind tegenvallen. En ik ben een prijskoper, dus wat dat betreft was dit een uitschieter. Gezien het basic uurwerk heeft deze TW Steel een behoorlijke prijs, maar vooruit…verder voldoet hij aan mijn wensen. En iets anders wat me beviel kon ik in deze maat niet echt vinden.

Tenslotte dan de foto’s

Zonnig weekend aan allen!

.

Zag gisteren toevallig bij mijn vaste juwelier deze nieuwe serie van TW Steel.
Ik was positief verrast toen ik deze mooie exemplaren zag liggen.

Erg mooi! Veel plezier ermee!

Mmmwah.
Ben er niet zo van gecharmeerd.
Mooie kleur wijzerplaat, maar mi te grote cijfers en te kleine wijzers.

Ik snap dat dit horloge goed oogt bij een pak. De overbodige details spreken me echter niet aan. Ik doel dan specifiek op de wijzerplaat (sapphire 5 atm) en de klinknagels.

Mooie klok, maar misschien maakt een matching blauwe haailederen band zonder buttons erop (gesp overzetten) 'm nog net even beter (tu)
Geniet ervan, Wil :slight_smile:

Windhund Schreef:

Ik snap dat dit horloge goed oogt bij een pak. De
overbodige details spreken me echter niet aan. Ik
doel dan specifiek op de wijzerplaat (sapphire 5
atm) en de klinknagels.

Wat mij stoort is dat de datum halverwege de wijzerplaat zit. Je ziet als het ware het veel te kleine uurwerkje door de wijzerplaat. Brrr.

Een mooi horloge voor een TW

Harpoen Schreef:

Mooie klok, maar misschien maakt een matching
blauwe haailederen band zonder buttons erop (gesp
overzetten) 'm nog net even beter (tu)
Geniet ervan, Wil :slight_smile:

Had ik ook in het achterhoofd. …eerst zo maar eens een poosje dragen.

lexor Schreef:

Wat mij stoort is dat de datum halverwege de
wijzerplaat zit. Je ziet als het ware het veel te
kleine uurwerkje door de wijzerplaat. Brrr.

Grappig, ik vond het -bij dit model- juist heel netjes opgelost binnen de mogelijkheden die het uurwerkje bied.

Wat ik wèl vreemd blijf vinden: een merk dat zich positioneert als hèt merk van oversized horloges, dat die geen geld investeert in uurwerken waar dit soort problemen niet bij voorkomen. Of komen we dan wellicht toch op de Nederlandse kruideniersmentaliteit uit: voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten?

Hoe dan ook: ik heb de laatste jaren weinig grotere dresshorloges gezien die ik mooi vond, en die ook nog enigszins betaalbaar waren.

Mooi, die blauwe sunburst wijzerplaat! En voor een TWS ziet ie er best o.k. uit. Popnagels en grote cijfers hadden van mij ook niet gehoeven en ik vind ze nog steeds stevig aan de prijs. Maar je ziet idd weinig grote dress watches. Moet zeggen dat ik een duiker vaak eigenlijk prima vind staan onder een pak. Zeker een ingetogen duiker als een SKX007 of een Rolex Sub, no problemo, toch? Gelukkig hoef ik niet heel vaak in pak. Draag het liefst een spijkerbroek en t-shirt of polo. En aangezien ik veel thuiswerk, heeft niemand daar een probleem mee. Maar gefeliciteerd en veel plezier ermee!

De datum is wel redelijke oke opgelost door de streep ver door te trekken. De popnagels zijn idd lelijk maar de mooie kleur van de plaat maakt veel goed. Niet mijn ding, maar kan goed begrijpen dat dit je keuze is geworden.

Veel plezier ervan!

Zou voor mij veel te groot zijn als dress watch.
Verhouding kast/wijzerplaat is zoek.
Datumpositie ook, zoals eerder genoemd, verre van ideaal.
Wijzers ook te kort, wat wordt gecamoufleerd door de lange indexen.
Aan de andere kant wel mooie sunburst en een nieuwe segment in de markt.
Maar niet mijn smaak. Gelukkig valt daar niet over te twisten.
Veel plezier ermee.

Erg mooi horloge, zag er gister nog een op marktplaats staan, alleen met rose gouden band ipv leer. Dan vind ik het leer toch wat mooier staan :wink:

Overigens, volgens mij is TWsteel nu niet de enige in dit segment met de grote dressers. Daniel Wellington heeft soortgelijke horloges naar mijn mening…
Ook redelijk groot voor een dresser, zijn ook niet verkeerd voor het geld :wink:

Ingersoll_Fred Schreef:

Goedenmorgen WilSeiko,

Het is echt een pracht van een dress-watch,
de nieuwe lijn van TW Steel verrast echt !

Ik zou nooit vermoed hebben, dat een groot
horloge zo goed tot dress-watch kan dienen.

Mijn complimenten aan jou, WilSeiko, voor je
goede smaak, ik ga deze straks zelf ook kopen.

Alles klopt gewoon aan deze grote gouden Ace !
Nogmaals dank voor de goede voorzet, WilSeiko.

Met vriendelijke groet,

Ingersoll_Fred

Ook goedemorgen Fred.

Ach, goede smaak? Ik denk dat ieder’s smaak, zijn eigen goede smaak is. Als jij of ik het maar mooi vindt, toch.
Ik stuur je nog een aankooptip via pb.

Ingersoll_Fred Schreef:

@Wilseiko,

De mogelijkheid doet zich voor, om via een
bevriende ex-ad ,
de TW Steel big dresswatch te laten meenemen
uit een insiders-branche-‘batch’ van bij onze
oosterburen in Frankfurt en/of Berlijn. Er is
dus duidelijk na pensionering nog een goed en
degelijk ad-insider-netwerk binnen de ad’s zelf.

Dat is dus even afwachten tot medio maart 2015.
Hij zei nog , dat hij deze misschien
voor mijn verjaardag volgend jaar zal reserveren
en dat hij het horloge dan aan mij zal gaan
geven.

Uiteraard ben ik perplex, op een wel heel
aangename
manier : mij is altijd geleerd, dat je uit 'n
echte
goede vriendschap geen materieel gewin mag halen,
maar
in dit geval heb ik tenslotte nergens op gedoeld
of in
die zin nergens om gevraagd. Het wordt me gewoon
aangeboden.

Ingersoll_Fred

Zolang materieel gewin voor beiden niet de basis is, zou ik het gewoon aannemen. De gever kan zich ook miskend voelen als je iets afslaat, wat hij kennelijk graag wil geven.

Dus ik zou zeggen: wacht 't even af (geduld is niet mijn sterkste kwaliteit).