Big Pilot plakmerk gezocht

Een IWC Big Pilot is net wat te duur en met een nepper wil ik niet rond lopen. Dus zoek een redelijk goed (plak)merk met een type wat het meest met de Big Pilot overeen komt.

Zelf vond ik al de Archimde Pilot, met de bekende kroon voor 245 euro.

Wat komt er nog meer in aanmerking?

Ook Poljot heeft een Aviator in een dergelijke uitvoering.

Arjay

Word de Archimede pilot fliegerkrone ook in Nederland verkocht bij een juwelier, of kan hij alleen via internet bestelt worden?

Ik heb zelf een Aristo Messerschmitt ME 262 waar ik zeer tevreden over ben (ETA 2824-2). Is er ook in het zwart. Helaas heeft het nieuwe model een kleine kroon, dus je moet het oude model opzoeken.

Michel Schreef:

Ik heb zelf een Aristo Messerschmitt ME 262 waar
ik zeer tevreden over ben (ETA 2824-2). Is er ook
in het zwart. Helaas heeft het nieuwe model een
kleine kroon, dus je moet het oude model opzoeken.

Hoi mooi horloge maar komt niet echt in de buurt van een Big Pilot. Vooral de ribbels van de kast…

Het orgineel:

Het oude model… :wink:

Hij mag ook op het nieuwe model lijken hoor…

Dit is de Azimuth Bombardier III. Volgens mij zijn er hier nog wel een paar van te krijgen, ondanks de beperkte
oplage. De prijs ligt rond de 700 Dollar.

Specs(azimuthwatch.com):
316L stainless steel
Diameter 47mm
3 Bars water resistant
Matt black dial with super luminova numerals
Blue steel hands
A. Schild calibre AS 1950/51. circa 1968
22mm calf strap with rivets or buffalo strap with white stitching and rivets
Limited to 100 pcs

Of dit nu een plakmerk of imitatie is weet ik eigenlijk niet; daar mogen de kenners over oordelen. Ik
vind deze Bombardier III gewoon mooi en geslaagd in opzet.:slight_smile:

Groet, Mark

aardige klok , en de 3e foto is super…mooi strak (tu)

Ja, ik ben er zelf nog steeds erg tevreden over. In Nederland zijn er denk ik niet veel mensen die
een Azimuth bezitten. Ik weet dat Sieb er ook een heeft. Hij volgens mij de Bombardier I.

Ik heb overigens ook wel eens een echte Laco B-uhr om gehad tijdens de Rikketikbeurs. Wel erg
indrukwekkend zo’n stuk historie om je pols. Daar wordt je gewoon even stil van en van de vraagprijzen
ook trouwens; 3 tot 5000 Eurie!

Groet, Mark

Ik heb ergens gelezen dat die originelen erg luid tikken. Niet zo’n bezwaar als je in een lawaaiige bommenwerper zit, maar gewoon thuis…

Alles bij elkaar vind ik die Archimede qua prijs-kwaliteitverhouding nog helemaal niet zo gek.

Enige nadeel is misschien dat pielige belachelijk kleine datumvenstertje, dat eerlijk gezegd het hele design een beetje uit het lood trekt, maar voor dat geld, en dan ook nog met saffierglas boven… petje af, en ik vind die kroon heel mooi.

Die Azimuth is ook geweldig hoor, maar toch zomaar bijna drie keer zo duur…