Big wrist watches for Big Men

Als Muhammad Ali een Cartier Tank kan rocken, moet er niet gezeurd worden over een 36mm Datejust :joy:

6 likes

:joy::joy::joy:

Blij dat je af en toe weer meespeelt in de grote Horlogeforum zandbak @anon50762135!

1 like

Omtrek rond de 20.
Ga niet onder de 43 mm, want dat staat mij niet, vind ik.
Helaas is het in de horloge wereld al gauw dat je dan met ‘hockeypucks’ of, ‘wand klokken’ of ’ schotels’ om de pols loopt.
Wat natuurlijk nergens op slaat.
Dus mijn interesse in de horloge wereld neemt in rap tempo behoorlijk af. Wat van nog wel meerdere factoren af hangt trouwens.

3 likes

Nee hoor, want door de korte lugs draagt het ook prima op een minder grote pols.

1 like

Grappig, mijn polsen zijn ook rond de 20 maar ik vind 43 toch eigenlijk wel echt te groot. :grin:
Maar goed polsmaat zegt dan ook eigenlijk vrij weinig. :no_mouth:

1 like

Mee eens. Het is voor ieder zich.

Daarom is het ook zo jammer dat er vaak op de de wat grotere horloges word neergekeken.
Haalt de lol er op een gegeven moment wel vanaf.

2 likes

:thinking: Snap ik niet erg. Bijna de helf hier op de forum loopt met een Sumo, SKX, en die zijn nog meer in diameter.

Nou, ik snap het ook niet :joy:
Toch is boven de 42, direct ‘veel te groot’ voor velen. En dat moeten ze dan ook even goed melden met allerlei vergelijkings-middelen.

4 likes

Soort van “wie heeft de langste?” maar dan andersom. Het komt denk ik omdat het ‘stijltje’ hier toch vooral 36 tot 38mm fluted is. Ook leuk, voor een meisje!

Pompiedom, … :rofl: :joy:

5 likes

Haha, een beetje tegengas :wink::+1:t2:
Ik probeer mezelf altijd in te houden, want vind dat ik me dan misschien verlaag tot ‘hun’ niveau.
Maar misschien moet ik het toch eens een paar keer doen. Kijken of de lol terug komt :sweat_smile:

Tuurlijk! Wel altijd met een knippog hè, de toon maakt immers de muziek… :wink:

Ik heb nu een Swatch om de pols van zgn. 43mm. Dat ding draagt op mijn 17,5cm als een dameshorloge. Door de band en de kasthoogte, kleine kroon, geen dikke bezel etc. Dit ding oogt mij echt niet als een stoer herenhorloge. Toch is dit een van de grotere. Kwestie van smaak inderdaad.

1 like

Ik heb 16,5/17cm polsen en heb nog nooit een probleem gehad met 42mm. Het ligt er maar net aan wat je smaak is.

1 like

Begrijp me niet verkeerd. Iedereen moet dragen wat hij / zij leuk vind :blush::+1:t2: Dat maakt het juist leuk allemaal.
Mijn ergenis ging / gaat uit naar mensen die zonodig zich moeten laten horen en rare vergelijkingen trekken :slight_smile:

1 like

20 cm en wat mij betreft is dit het matje:

2 likes

1,91m lang en polsje van 16cm… :wink:

16.5 cm hier, alleen ik heb een platte pols waardoor 39mm nog zeker goed haalbaar is.
Als ik ronde polsen zou hebben dan zou 39mm wellicht te groot zijn.

Miss ook een idee om een poll te starten wie er ronde of platte polsen heeft.

In geen enkel opzicht te vergelijken met dit Seiko monster.

Als je nou zei: ‘een Deepsea seadweller’ ging ik met je mee. Die zijn groot en niet des Rolex. IMHO.

Een Submariner van 40 mm is zelfs nog kleiner dan een iwc portugieser chrono. :see_no_evil:

Plaatje van de grote Submariner:

3 likes

Ik bedoelde dat sarcastisch omdat de submariner voor mij een typisch gevalletje “dan maar geen horloge” is. :grin:

2 likes

Die dikkert was ook mijn mattie!

Voor een gemiddelde pols net op 't randje, maar goed draagbaar door het kastontwerp. :slight_smile:

2 likes

Er zijn natuurlijk ook andere factoren

1 like