Bij iemand bekend deze inbreker

Strafmaat?! Hallo: je bent in NL weet je nog!!

Je mag blij zijn als dit soort figuren een taakstrafje krijgt.
Twee daagjes de stoep vegen o.i.d. Krijgen ze waarschijnlijk ook nog het minimum loon voor uitbetaald?!

Alle gekheid op een stokje. Natuurlijk diep triest hoe er hier “gestraft” wordt.
Maar ja, hand afhakken is weer zo drastisch en jaagt de kosten voor de gezondheid op.:wink:

Tja word ook lastig je gepikte horloges te dragen zo zonder handen,je verliest ze gegarandeed.

Bert K Schreef:

Dat klopt niet, hoor. Als de eigenaar kan bewijzen
dat het horloge van hem is (serienummers,
aankoopbon, plus aangifte van diefstal) dan krijgt
hij zijn klokje subiet terug. Anders ligt het als
je het horloge bij een heler aantreft, of op
marktplaats.

Bert K: lees dit even:

Ten Kate kan fluiten naar gestolen motor

zaterdag 5 maart 17:55 Meppeler courant

Nieuwleusen – Een motordief uit Brabant die gepakt werd, maar de firma Ten Kate Motoren uit Nieuwleusen kan voorlopig fluiten naar hun rechtmatige bezit.

De dieven moeten bij hun aanhouding een afstandverklaring ondertekenen, maar weigeren dat tot op heden, zo meldt de Telegraaf zelfs op de voorpagina.

Eigenaar Gerrit ten Kate noemt het in het landelijke ochtendblad ‘te bezopen voor woorden’. De Brabantse dief ging er vandoor na een korte testrit en had kort daarvoor ene hel en handschoenen ‘geleend’. Pas als de man voor de rechter komt, kan Ten Kate zijn spullen weer terug krijgen. Het ging om een Suzuki GSXR1000 met een verkoopwaarde van vier mille.
Na de snelle aangifte van de politie IJsselland, werd de man vlot aangehouden omdat hij het rijbewijs van zijn vader had gebruikt ter identificatie.

Ja, ok, na de aanhouding. Ik snap dat de boeven eerst voor de rechter moeten komen. Dat kost wat tijd.

Noem me maar een racist, maar het is wéér een man met een West-Europees uiterlijk, ik vermoed zelfs een autochtone Nederlander! :slight_smile:

Allochtone nederlanders kunnen toch niet motorrijden?:smiley:

Oh jawel! :wink: Maar ik vind dat vanaf nu geen enkele blanke Europeaan meer binnen mag komen bij wie of wat dan ook! Jammer dat de goeden eronder lijden maar het is gewoon nodig :slight_smile:

Gewoon terugsturen naar hun eigen provincie!!

Terwijl Bruin I beloofde dat boefjes het zwaar te verduren zouden krijgen (rechts NL ging immers zijn vingers aflikken), besluit het ministerie van Justitie nu toch anders. Maar ja, als je het verschil tussen 109 en 159 miljard al niet weet…

Voor de inbreker waar dit topic over begon, komt het denk ik net te laat :slight_smile:

Edit: ik lees zojuist dat het verschil van 50 miljard aan de rekenmachine van Rutte heeft gelegen, welke hij weer van Jan Kees de Jager kreeg voor z’n verjaardag:

http://www.yukji.com/product.asp?pID=32

pffff… Bruin 1…wat een kansloze opmerking.

Mensen die foto’s van inbrekers en/of dieven op internet plaatsen risceren een boete van €25.000,-. De politie vindt dat men het speurwerk aan de politie moet overlaten en niet zelf het heft in handen moet nemen.

Vanmorgen gehoord op de radio tijdens het rijden.

Als die inbrekers dan ook gepakt zouden worden, en vervolgens een passende straf zouden krijgen, dan zou ik ze groot gelijk geven. In de huidige situatie vind ik het vrij logisch dat mensen proberen het heft in eigen hand te nemen.

+1

En daarbij, wie schendt hier wiens privacy nou?
De beste huiseigenaar die een paar foto’s schiet van de wildvreemde Rus die net zijn huis ongevraagd geforceerd binnenloopt, de wereld op zijn kop.

Als jij een inbreker die in jouw huis heeft ingebroken voor zijn kop slaat en terwijl de inbreker jouw alleen een duw gaf, kan jij zo goed als zeker worden opgepakt voor zware mishandeling respectievelijk eenvoudige mishandeling.

Met de foto’s is het het zelfde verhaal.

Daar was naar ik weet nu wat aan gedaan, toch?

Totdat natuurlijk de foto van een onschuldige geplaatst wordt, die komt nooit meer van het internet af.
Dat wordt leuk buurmannetje pesten, foto op het net, pedotext eronder, lache …??? (die man heeft geen leven meer, zelfs verhuizen helpt dan niet meer)

Nee ik vind het een goed voorstel, opsporing en berechting daar laten waar het hoort.

sorcees Schreef:

Totdat natuurlijk de foto van een onschuldige
geplaatst wordt, die komt nooit meer van het
internet af.
Dat wordt leuk buurmannetje pesten, foto op het
net, pedotext eronder, lache …??? (die man
heeft geen leven meer, zelfs verhuizen helpt dan
niet meer)

Nee ik vind het een goed voorstel, opsporing en
berechting daar laten waar het hoort.

dikke +1! Laten we eerlijk zijn: het merendeel van onze samenleving kan niet met deze mogelijkheden omgaan. Als het op internet moet komen, dan kan de politie/justitie het op de eigen website of Opsporing Verzocht doen.

supah Schreef:

sorcees Schreef:


Totdat natuurlijk de foto van een onschuldige
geplaatst wordt, die komt nooit meer van het
internet af.
Dat wordt leuk buurmannetje pesten, foto op het
net, pedotext eronder, lache …??? (die
man
heeft geen leven meer, zelfs verhuizen helpt
dan
niet meer)

Nee ik vind het een goed voorstel, opsporing en
berechting daar laten waar het hoort.

dikke +1! Laten we eerlijk zijn: het merendeel van
onze samenleving kan niet met deze mogelijkheden
omgaan. Als het op internet moet komen, dan kan de
politie/justitie het op de eigen website of
Opsporing Verzocht doen.

Denk dat ik het verschil echt wel kan zien tussen een bekende en een inbreker in mn huis. Als je ziet hoeveel zaken er op de plank liggen (uit eerste hand) dan heeft het gewoon weinig prio om dit soort zaken op te pakken.

Hey, die link naar de MP advertentie is dood. Wat was daar te zien ?

paul.

Ja ik geloof je gelijk op je blauwe ogen dat jij dat verschil ziet er dat jij er op een goede manier mee omgaat, maar daar gaat het niet om.
Maar als gekke henkie van drie huizen verderop boos wordt omdat jij hem was vergeten uit te nodigen voor de buurt BBQ, nu ineens een foto van jou op het internet zet met als ondertitel dat jij een discriminerende rassist bent, dan ben je voor eeuwig besmet, geheel ten onrechte natuurlijk en daar is niets tegen te doen.