Dat soort dingen is ook onzin, maar duidelijke (bewegende) beelden van iemand die inbreekt… Altijd op internet. Moet de politie er maar wel wat aan doen. Hoe vaak zijn er al niet mensen opgepakt nadat het op bijv. geenstijl stond, of op de site van de politie zelf?
Waarom zou de politie het wel mogen en jijzelf niet, eigenlijk associaal.
Ropa Schreef:
pffff… Bruin 1…wat een kansloze
opmerking.
Als ik me niet betrokken zou voelen bij mensen die gaan lijden onder dit kabinet, zou ik niet hierop reageren. Maar, als je zelf uit de praktijk zou weten wat de impact van het huidige beleid gaat worden, zou je het anders zien. Bv ouders met een zwaargehandicapt kind, die eindelijk weer een menswaardig leven hadden middels het PGB (is maar één voorbeeld), zitten totaal aan de grond (emotioneel/financieel). Je zal bv maar een zwaar verstandelijk en lichamelijk gehandicapt kind hebben, dat nu individuele aandacht krijgt en stappen maakt, dat binnenkort weer de hele dag (binnen een grote instelling) in een ruimte aan de kant (letterlijk) wordt gezet en wegzakt in zijn/haar eigen wereld.
Waarom bruin? Eerst mensen lokken met: we gaan hard optreden tegen tuig etc (zoals bovengenoemde inbreker) en ópkomen voor mensen die het echt nodig hebben (bejaarden/sociaal kwetsbare groepen) en vervolgens het wáre plan uitvoeren, waarin mensen die niet zelf kunnen zorgen voor hun kwaliteit van leven gewoon opgegeven worden.
Mijn mening maar…
Teun111Kwiebes2 Schreef:
Eerst mensen lokken met: …
en vervolgens het wáre plan uitvoeren,…
Dat klinkt misschien cynisch, maar ik ben niet zo naïef om in de verkiezingsbelooftes te geloven.
mcfr Schreef:
Waarom zou de politie het wel mogen en jijzelf
niet, eigenlijk associaal.
Dat is bij de wet geregeld, de politie mag wel meer wat wij niet mogen en dat is maar goed ook.
Teun111Kwiebes2 Schreef:
Ropa Schreef:
opmerking.Als ik me niet betrokken zou voelen bij mensen die
gaan lijden onder dit kabinet, zou ik niet hierop
reageren. Maar, als je zelf uit de praktijk zou
weten wat de impact van het huidige beleid gaat
worden, zou je het anders zien. Bv ouders met een
zwaargehandicapt kind, die eindelijk weer een
menswaardig leven hadden middels het PGB (is maar
één voorbeeld), zitten totaal aan de grond
(emotioneel/financieel). Je zal bv maar een zwaar
verstandelijk en lichamelijk gehandicapt kind
hebben, dat nu individuele aandacht krijgt en
stappen maakt, dat binnenkort weer de hele dag
(binnen een grote instelling) in een ruimte aan de
kant (letterlijk) wordt gezet en wegzakt in
zijn/haar eigen wereld.Waarom bruin? Eerst mensen lokken met: we gaan
hard optreden tegen tuig etc (zoals bovengenoemde
inbreker) en ópkomen voor mensen die het echt
nodig hebben (bejaarden/sociaal kwetsbare groepen)
en vervolgens het wáre plan uitvoeren, waarin
mensen die niet zelf kunnen zorgen voor hun
kwaliteit van leven gewoon opgegeven worden.Mijn mening maar…
Bruin 1 is een verwijzing naar de bruinhemden in WO II, en daarmee blijft je opmerking belachelijk.
@ 2006: Als je slim bent schrijf je Geenstijl een brief met bijbehorende foto’s.
Die gooien het wel op hun website. En daar is al zéér regelmatig resultaat uit gekomen (en die hebben lak aan wel/niet mogen).
oproep tot burgerlijke ongehoorzaamheid?
niet echt slim hoor, je zou je wat meer moeten verdiepen in de noodzaak van bescherming van de privacy.
lees dit eerst maar eens:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/magazine/7326736.stm
Teun111Kwiebes2 Schreef:
Ropa Schreef:
opmerking.Als ik me niet betrokken zou voelen bij mensen die
gaan lijden onder dit kabinet, zou ik niet hierop
worden, zou je het anders zien. Bv ouders met een
menswaardig leven hadden middels het PGB (is maar
(emotioneel/financieel). Je zal bv maar een zwaar
(binnen een grote instelling) in een ruimte aan de
hard optreden tegen tuig etc (zoals bovengenoemde
nodig hebben (bejaarden/sociaal kwetsbare groepen)
Ik geef je deels gelijk, maar het is wel zo dat dingen als pgb op dit moment ernstig misbruikt worden. Zo ken ik iemand die regelmatig oppast bij een pgb kind, terwijl met dat kind helemaal niet zo veel mis is. Een beetje adhd-ig, maar verder niet. Maar ze past daar wel op tegen 20,- per uur (ze kon vragen wat ze wilde, mamma hoefde toch niet zelf te betalen), en past daar soms zelfs een heel weekend op, zodat mamma met een vriendin een weekendje naar een sauna/kuur oord kan. Lijkt me toch ook niet helemaal de bedoeling. En zo heb ik nog wel meer voorbeelden.
Dat er dus strengere regels komen vind ik niet meer dan logisch, al moet er natuurlijk wel gezorgd worden dat het niet de verkeerde treft.
Dat is het probleem met heel veel regelingen, ze zijn goed bedoeld, zeker voor de mensen waarvoor ze bedoeld zijn, maar het misbruik, dat zou voorkomen moeten worden, aangepakt, uitgebannen.
Ropa Schreef:
Teun111Kwiebes2 Schreef:
Ropa Schreef:
opmerking.Als ik me niet betrokken zou voelen bij mensen
die
gaan lijden onder dit kabinet, zou ik niet
hierop
worden, zou je het anders zien. Bv ouders met
een
menswaardig leven hadden middels het PGB (is
maar
(emotioneel/financieel). Je zal bv maar een
zwaar
(binnen een grote instelling) in een ruimte aan
de
hard optreden tegen tuig etc (zoals
bovengenoemde
nodig hebben (bejaarden/sociaal kwetsbare
groepen)
Bruin 1 is een verwijzing naar de bruinhemden in
WO II, en daarmee blijft je opmerking belachelijk.
Het is een mening, nog wel een persoonlijke, en dat mag, oordelen daarentegen is iets heel anders.
Oproep tot burgerlijke ongehoorzaamheid?
Ik geef hem een advies in wat een (goed werkende) mogelijkheid kan zijn. Het is aan hemzelf om te beoordelen wat hij er mee doet.
Ik roep helemaal nergens op tot ongehoorzaamheid. Tsjongejonge, moraalridders. Ik hoor jullie nog wel als van jullie een paar keer iets kostbaars is gestolen en je daarna bij de politie staat om aangifte te doen, waar ze je dan staan aan te kijken met een blik van ‘wat moeten wij er tegen doen’ of ‘ja, we moeten hem dan op heterdaad betrappen anders kunnen we niks’.
Kijken of je er dan nog zo over denkt.
Bescherming van Privacy, ja. Maar niet als de politie niets doet en je zelf wellicht wél tot resultaat kan komen.
Het huidige beleid heeft er voor gezorgd dat de crimineel meer recht heeft op privacy ( zo het lijkt) als het slachtoffer; laat a.u.b niet een overvaller op de vlucht struikelen, grote kans dat je vervolgd wordt voor letselschade.
Advocaten genoeg die hier hun brood mee verdienen.Bah,bah bah.
gr Ron
@sorcees :
Het huidige kabinet Bruin 1 noemen is geen mening, maar een standpunt/stelling.
Hij kan er wel onder zetten : “Mijn mening maar…”, maar dat maakt het nog geen mening.
Het zou een onderbouwde stelling kunnen zijn als het verhaal erbij aansluit op deze stelling, maar dat is niet zo !
Bruinhemden hielden er toch echt hele andere praktijken op na…
Ik ben het verder behoorlijk eens met hetgeen er wordt gepost omtrent b.v. de PGB, maar om dit te vergelijken met bruinhemden is een belachelijke schoffering !
@bikerplus :
Het veel te softe linkse beleid van de afgelopen jaren heeft ervoor gezorgd dat we staan waar we nu staan.
De huidige regering moet weer het puin ruimen van de vorige linkse regering en wordt daar weer op afgerekend door links Nederland.
Misschien moet links Nederland het eens bij zichzelf gaan zoeken…
Cohen is alweer begonnen met draaikonten dus het begin is weer gemaakt.
Ik heb verder toch echt het idee dat deze regering heel wat harder optreedt / gaat optreden dan de slappe hap van de afgelopen jaren.
Inbrekers mogen van mij op het internet maar inderdaad zitten daar nogal wat haken en ogen aan.
Mijn mening…(in het midden, aan de rechtse kant)
Dat er wat harder opgetreden moet worden is een feit, maar dan moeten er geen torenhoge boetes worden uitgedeeld aan slachtoffers van roofovervallen die de “privacy” schenden van het uitschot.
Nee, laat het maar aan de agent over die een kilometer administratie moet afleggen,en vervolgens door een typefout de dader moet laten lopen.
Eerst maar eens zien of dit wel verandert.
gr Ron
De wetgevende macht die deze bevoegdheid specifiek aan de politieambten overgedragen/geattributeerd/gedelegeerd (één van deze twee, ik heb ff geen zin om mijn boek erbij te pakken). Het volk moet zich er dus niet mee bemoeien en zich gewoon aan de wet houden. Voor de volkeren diie zich niet aan de wet houden is er de rechtspraak. Daarmee kan dit stuk worden afgesloten lijkt mij zo.
sorcees Schreef:
mcfr Schreef:
Waarom zou de politie het wel mogen en jijzelf
niet, eigenlijk associaal.Dat is bij de wet geregeld, de politie mag wel
meer wat wij niet mogen en dat is maar goed ook.
Dat is waar en daar maken ze ook misbruik van. Op de stoep parkeren om een broodje te halen bijvoorbeeld. Maar daar gaat het hier niet om. Zodra je inbreekt ergens heb je geen rechten meer wat mij betreft.
Ik weet niet of je dat verhaal kent in Utrecht waar een steen door de ruit ging en een tv gejat is door diezelfde kapotte ruit. Dat was bij mijn pa (is ook op tv geweest) Dat laat meer indruk achter dan je denkt.
Laten we het hier niet over politiek hebben, dit is een horloge forum.
Voor politieke discussies zijn er legio andere fora.
We worden het toch nooit eens!
+1 stond zelf op het punt me te mengen in deze discussie maar besefte me op tijd dat het nutteloos is een verhitte politieke discussie te gaan voeren die uiteindelijk toch uitloopt op ‘‘wie het hardst schreeuwt’’.