Bij iemand bekend? Dr Jena Monza

Hallo allemaal, zal mij even voorstellen, ik volg al een tijdje dit forum met veel plezier. Vandaag mij maar eens ingeschreven als lid.
Ik ben zelf gek op duikhorloges en sporthorloge, alleen heb ik daar geen vraag over.

Van mijn moeder heb ik een paar jaar geleden een gouden horloge geërfd. Ik heb alleen geen idee of dit een bekend merk is en of het nog enige waarde heeft. Misschien kunnen jullie mij daar bij helpen. Op het horloge staat volgens mij Dr Jena, Monza, Automatic, Swis. Horloge is van goud die waarde heeft hij in ieder geval wel. Zou graag iets meer weten over dit horloge, hoor graag jullie ideeen.

Groetjes Daan

1 like

Ah eindelijk… Weer een topic over een erfenis.
Gelukkig deze keer geen Patek Phillipe of Audemars Piguet!

Vergeet bovenstaande gewoon hoor, we hebben hier in korte tijd nogal wat posts gehad in de trend van “hoi ik ben nieuw hier wat is mijn Patek uit erfenis waard” of “Hallo is deze echt?” om vervolgens nooit meer terug gezien te worden.

Ik kan je verder niet helpen, sorry. Maar wees welkom op het forum

3 likes

Hoi Daan welkom!

Merk zegt mij niets en op het www niet te vinden.
Het is denk ik een zgn. plakmerk een in opdracht gemaakt horloge.
Het uurwerkje kan misschien iets meer vertellen over de leeftijd en algehele kwaliteit.
Daarvoor zul je het achterdeksel even los moeten (laten) schroeven.
De band lijkt mij niet van edelmetaal…

Het is niet Dr jena, maar Dugena. Er zijn wat letters van de wijzerplaat verdwenen. Google op Dugena en dan kom je wat meer te weten over het merk.

2 likes

Bedankt voor het welkom, en dat jullie de moeite hebben genomen om mee te denken! Dugena…daar was ik nou nooit opgekomen. Ga ik zeker op googelen. :slight_smile: