Bij welk horloge kwijl je het meest maar kun je (nog) niet kopen?

Voor mij is dat de Seiko SBDD003 Kinetic Marine Master. Kan deze momenteel nog niet betalen, ik moet mijn horlogehobby in de hand houden…anders ga ik bankroet.

Zie onderstaande link. Die linker (Seiko Marine Master SBDX001) heb ik al, maar die rechter (SBDD003), wohowow… nu nog even niet…

seiko velatura automatic
aquanautic king cuda
marathon tsar
hier kan ik van kwijlen.
terwijl mn vrouw een lichte hartverzakking krijgt, die denkt dat dit alles alaminuut moet worden aangeschaft.

grt arie

Ik zou er nogal wat kunnen noemen. Deze staat nu bovenaan op het lijstje onbetaalbaar:

Mijn beste,

(foto van William Wien Watch)

Verlangens voeden onze ziel en niet altijd de vervulling daarvan. Door te verlangen blijven we vitaal. En deze vitaliteit betekend geluk voor ons.
Maar eens……………………………………………B)-

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Een lange lijst, maar bovenaan:

Iwc Gst Ratrapante (witte wijzerplaat)

Maar deze ligt helaas heel ver buiten bereik.

Nou die MarineMaster (linker) die MMD toont is wel erg mooi! Mijn favoriet is de Blancpain Fifty Fathoms MilSpec 1; onlangs een keer langsgekomen en die heb ik met mijn stmme kp laten lopen: ik was niet zeker van de echtheid. (Meer deskundige mensen op diverse fora twijfelden ook - het bleek dus een echte…X(). Het is dus een kwestie van tijd…

Wat meer in de sfeer van onbetaalbaar / onbereikbaar ligt: de Blancpain Fifty Fathoms Air Command. Slechts mondjesmaat gemaakt. Deze week is er eentje verkocht voor zo’n 40k euro…

Menno

twee foto’s:

Voor mij is dat de Rolex Milgauss met het prachtige groen getinte glas en de opvallende oranje “bliksemschicht”-secondenwijzer. Maar hij gaat een keer in mijn bezit komen…

Timefactors maakt look-a-likes van deze klokken, de Precista PRS-50:

http://www.timefactors.com/precista.htm

Uiteraard is het geen echte Blancpain

De IWC Da Vinci

en de IWC Portuguese Chrono Automatic

De Da Vinci licht nog ver buiten bereik, de Portuguese zal er wat sneller komen :wink:

Voor mij dezelfde, maar dan de “gewone” versie met zwarte wijzerplaat. Ik vind die wat rustiger dan de GV versie.

Groet
Mark

Dat had ik niet zien aankomen, Coenraad :slight_smile:
Meestal heb je van die smaakvolle klokjes, maar stiekum staat dit monster op de verlanglijst :wink:

groet
Mark

Dromen mag toch?

Maar ik zou ook heel tevreden zijn met een Precista PRS-14 (niet meer te koop heb ik begrepen)

Zo’n oude Daytona met doos en papieren…

Groet, Roel

Een 5513 uit 1976

Een mooie 7005 duiker

Ik ben snel tevreden :wink:

Hier ga ik wel van kwijlen…

Er zijn nog zoveel horloges die ik niet ken. Daarom blijf ik hier ook regelmatig komen :wink:
Maar van de horloges die ik al wel ken zijn dit voor mij de kwijlexemplaren waarvan de prijskaartjes mij te machtig zijn.

MarkV Schreef:

Dat had ik niet zien aankomen, Coenraad :slight_smile:
Meestal heb je van die smaakvolle klokjes, maar
stiekum staat dit monster op de verlanglijst :wink:

groet
Mark

Mijn beste,

Ach, ik doe wel eens meer gek!!

Maar om eerlijk te zijn, ik ben nooit zo’n grote bewonderaar van ’Rolex’ geweest.
Doch daar is de laatste tijd toch wel wat verandering in gekomen. Ik had het gewoon nooit zo op die loep, welke mij de ware schoonheid van het horloge ontnam. Gelukkig heeft de ‘Sea-dweller’ een toegankelijker datumvenster.
Voorts riep bij mij de naam ’Rolex’ ook enige associatie op met, laat ik zeggen; druktemakers welke door middel van het uiterlijk vertoon hun innerlijke onzekerheden trachten te verbergen.
Maar zoals gezegd “ik ben hier van teruggekomen”.

Deze verandering is er mede gekomen omdat ik door het volgen van de diverse horloge forums de meerwaarde van ‘Rolex’ heb ondekt.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

:smiley: meesterlijke foto

Glycine Airman uit de eerste series, dat blijft nog wel even dromen (en zoeken en sparen).
En doe anders dan maar zo’n SeaDweller, zoals Coenraad heeft laten zien.

Krabong Schreef:

Zo’n oude Daytona met doos en papieren…

Groet, Roel

Maar dan wel zonder oystercase…