Bij wie kan ik terecht? Update na 1 maand wachten šŸ‘

Succes

1 like

Bij dit uurwerk kan de veerton verwijderd worden zonder het raderwerk los te halen. Als het horloge nog vrij jong is en de rest van het uurwerk er nog goed uitziet, hoeft het geen full-service te worden.

Maar ook dat laatste zou nooit 400 euro moeten zijn, bij een zelfstandig horlogemaker om en nabij 150/175 inclusief de veer. Het hele automaat-deel ontbreekt en dat scheelt een hoop werk.

Edit na lezing van post nr. 29 - ik sluit nu niet langer uit dat er meer stuk is. :sweat:

4 likes

Het is en blijft een fijn stukje techeniek en er kan altijd wat gebeuren. Als het samen dan opgelost wordt lijkt me dat prima.

Dat heb ik van de week nog gedaan. :grin: alleen wel met de vermelding dat het horloge niet werkte natuurlijk

7 likes

Helaas zitten er ook op HF charlatans dus je moet ook hier altijd opletten. Maar over het algemeen valt het best mee.

Het forum moet helemaal niks, vanuit de eigenaar van het forum is er hier de mogelijkheid dat particulieren horloges aan elkaar verkopen.

3 likes

Het horloge is van april 2021 dus nog erg jong… bedankt in ieder geval voor de toelichting :blush: ik heb een bericht gestuurd naar een HF-lid die niet te ver uit mijn buurt woont dus even afwachten wat hij zegt anders probeer ik bij iemand anders :innocent:

1 like

Waarom zou je dan geen garantie meer hebben? Ik vind het erg apart dat iets dergelijks niet onder garantie verholpen wordt.

2 likes

Veer breekt niet zomaar…

Is de handwinder toch?

Het horloge komt uit spanje… dus ik ben naar een hamilton verdeler gegaan bij mij in de buurt.

Ik zei hun : aub voorzichtig zijn met de kroon want hij wil niet opwinden (wou niet nog meer eventuele schade creĆ«ren)… wat resulteerde in geen gehoor waardoor de persoon daar er zelf begon aan te draaien (met volle lust geloof me :face_with_symbols_over_mouth:)… en dat weer resulteerde in = sorry de veer zal stuk zijn en dit valt niet onder garantie, ik kan voor u niets doen dan het uurwerk naar Hamilton sturen… onze uurwerkmaker begint hier zelf niet aan.

Daarna kreeg ik een schatting van de kosten. Waarop ik hun ā€œbedanktā€ heb en mijn zoektocht hier via het forum gestard ben naar een capabel persoon die mij kan helpen…

Klopt

Ok, en een dergelijke lam excuus accepteer jij? Ik zou dat dus niet doen.

Ja een moderne veer moet niet zomaar kapot gaan. Daar zou je echt heeeeul hard aan moeten draaien om kapot te krijgen. Dit is wel heel slechte service van Hamilton in dit geval helaas. :neutral_face:

1 like

Ik denk omdat als je te hard opwind je de veer kan breken en dit dan onder gebruikersfout valt. Maar zo’n veer krijg je echt niet zomaar kapot bij normaal gebruik alleen.

1 like

Dit dus @PLP en wie gaan ze geloven? Mij of de verdeler… is een straatje zonder einde… ook geen zin in al de moeite om het uit te vechten. vandaar dat ik het zelf wel ga oplossen. Ik was er met de intentie enkele Omega horloges en passant te passen maar ze krijgen geen rotte cent van me :+1:

1 like

En daarom zou ik mij dus niet laten afschepen bij een juwelier. Hoe gaat hij bepalen of dit voor Hamilton onder garantie valt?

Gaat je wel flink pijn doen. Ik zou zelf kijken of PeterLC er zin in heeft… of het zelf proberen.

Ik zou tenminste naar een andere juwelier gaan. Laat t horloge maar opsturen naar Hamilton.

1 like

Ik heb het gehad met een Tissot ( ook Swatch) dat de lume pip op de wijzerplaat los kwam. Kunnen ze ook zeggen u heeft dat veroorzaakt, maar toch is het onder garantie hersteld.
Daarna hebben ze er in Brussel een totale puinhoop van gemaakt maar dat is een ander verhaal.

Ze zijn hier niet zo dik gezaaid. Een gebroken veer gaan ze toch op mij steken dat ik dit zelf veroorzaakt heb :innocent: en als ik er met 100euro vanaf kan komen dan doe ik zelf wel :+1:

Er zijn hier op HF meerdere personen die het kunnen oplossen. Je zou ook in het ā€˜gezocht’ deel van het verkoop forum een topic kunnen maken zodat de echte horlogemakers kunnen reageren.

In dit topic krijg je allerlei bijzaak wat niet met je vraag te maken heeft.

2 likes

Ik weet niet waar je precies woont in Belgiƫ. Moest je hier in de buurt wonen: https://www.horlogemakerbartslangen.be/ (adres op de website is fout maar gemeente klopt wel :sweat_smile:). Ik heb twee goede ervaringen en heb niet de indruk dat hij duur is.

2 likes