Bij wie kan ik terecht? Update na 1 maand wachten šŸ‘

Brusselse hier… :sweat_smile:

Inderdaad goed idee thx voor de tip @KaiseRRuby :+1:

En dan dus afwachten of er iemand reageert, ik zou liever pro actief zijn en zelf op zoek gaan.
Forumlid BMW X nog wat komt toch uit Belgiƫ. Misschien hem een pb sturen.

Heb ook al ā€œfreddyā€ uit het Leuvense gestuurd… veel goede dingen van gelezen. Ik ben er naast het forum ook naar aan het zoeken hoor :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Hamilton geeft 2 jaar garantie. Was het een Hamilton dealer waar je bent geweest?

https://www.hamiltonwatch.com/en-int/store-locator/belgium/all/brussels

Jazeker! ( geen idee of de naam mag genoemd worden maar hij zit in Aalst (ook de enigešŸ˜‰)

Ik probeer deze namiddag naar nog 1 verdeler te rijden en het daar nog eens te proberen… daarna zie ik wel verder

2 likes

Voordat er mensen met pek en veren voor mijn huis staan:

Dit horloge komt van mij vandaan, en was in perfect werkende conditie op het moment van verzending. Een half jaar oud, enkele keren gedragen en valt onder de garantie

Ik vind dit super vervelend, ik zou dit zelf ook niet leuk vinden als ik de koper was.

Het lijkt er op alsof de dealer iets of in ieder geval meer kapot gemaakt heeft en niet welwillend is om iets onder garantie te laten maken. Het voorstel was om het naar een (andere) dealer te brengen en onder garantie te laten maken. Volgens mij zou dit moeten kunnen?

Er is nog geen sprake geweest van compensatie, retour ed. We hebben goed contact met elkaar. Ik denk dat de moeilijkheid voor ons beide zit in de dealer die mogelijk meer kapot heeft gemaakt dan dat er eerst aan de hand was. We komen er wel uit.

23 likes

Voor niets nodig, heb ik ook benadrukt. Dit is geen ā€œshameā€ topic :innocent:

Zoals ik al had aangegeven ga ik straks nog bij een verdeler langs en ik hou je op de hoogte. En er wordt je Niets verwijt Ivar dat weet je :grinning_face_with_smiling_eyes: ik wil enkel een oplossing vinden want ik wil hem graag gaan dragen :innocent:

4 likes

Dan ben jij toch gevlogen.

Sorry, te makkelijk. :kissing_heart:

2 likes

:joy:

1 like

Tijdens het transport, mits niet tijdens een lange kasseienrit breekt een veer echt niet…

1 like

Al sla je me dood ik weet het ook niet… vandaar dat ik geen uitspraken doe en ik asap naar de verdeler ermee gegaan ben en er zelf niet aan gefriemeld heb :innocent:

Zeker!

Zoals ik je eerste post lees, dan denk ik, de veer is zwaar opgewonden. Je geeft niet aan dat het toen liep.
We mogen aannemen van niet. Dan kun je wellicht direct constateren dat er iets anders fout is in het key-less werk.
Heb je kunnen vaststellen dat de Hamilton man de kroon echt heeft kunnen draaien? Als dat zo is, zou de veer kunnen kreken, maar dan kun je de kroon nu naar hartelust ronddraaien. Als dat weer niet zo is en je kunt de kroon niet draaien, dan kan er iets anders defekt zijn.
Maar het horloge is nog nieuw lees ik later, dan mag een veer niet te zwaar opgewonden kunnen zijn, want dan moet het lopen.

Wel is het voor de HF-ers gemakkelijker als deze gegevens direct worden vermeld in de starttopic.

Nog vergeten te vermelden dat er tijdens het onderweg zijn van het pakje er wellicht mee gegooid wordt, maar dit overleeft een uurwerk wel.

Enige verwarring geeft wel vaak wat kleur aan een topic.

1 like

@PLP, daar ben ik echt veel te oud voor.

2 likes

Jazeker er is zeker door hun gedraaid (en stevig) aan de kroon ( maar als je het horloge aan het opwinden bent hoor je normaal een ā€œratel geluidā€) (geen idee of ik dit correct beschrijf) maar dat was dus niet het geval… nu lijkt het of de kroon blijft draaien zonder dat er iets gebeurd.

Ja dat is het geval nu maar er gebeurd niets en het voelt helemaal niet juist… en ik kan het vergelijken met hoe het wel zou moeten zijn zoals bij mijn pioneer mechanical…

Nou, dan heeft het er alle schijn van dat de veer nu gebroken is.
Als dat aan de arbre-zijde is (dat kun je pas zien als de veerton geopend is) is het zelfs mogelijk om dezelfde veer te blijven gebruiken. Al is een nieuwe veer niet zo kostbaar.
Maar opgelost moet kog worden waarom het niet liep.

En als het werkelijk slechts een half jaar oud is, dan zou ik aansturen op een geval voor garantie.
Alleen al omdat het niet werkte toen je er mee naar Hamilton ging.

1 like

Ik rij straks naar de andere verdeler en ik zie of ze me daar kunnen/willen helpen.

Of ze sturen het naar Hamilton en zeggen ze daar dat het niet onder garantie kan… Wat moet ik dan? Ben ik mijn horloge kwijt? Een fee betalen voor opmaak kosten/ om het open te doen? Dat baart me zorgen…

Gewoon even vragen?