Bij wie kan ik terecht? Update na 1 maand wachten đź‘Ť

Goedemorgen

Ik heb deze week een hamilton Khaki field mechanical binnen gekregen.

Situatie: het horloge lijkte niet op te winden ( maakt ook niet het “ratel/klikkend” geluid) zoals dat mijn pioneer mechanical dat wel doet ik ben dus naar een verdeler van Hamilton gereden en deze morgen kreeg ik te horen dat de veer stuk zou zijn…

= niet onder garantie en de kosten geschat tussen 100-400 (misschien meer of minder) nou dat vind ik te gek voor een horloge die in aanschaf al zoveel kost…

Is er iemand op het forum aan te raden die dit zou kunnen oplossen? En die het aan zou durven deze weer in topconditie te brengen?

Bedankt alvast :+1:

5 likes

Terug naar de verkoper?

1 like

Via het forum aangekocht dus particulier… dus dat gaat niet lukken…

Via HF? Tenzij in de advertentie stond dat het horloge niet werkt zou ik toch even contact opnemen met de verkoper. Dit moeten jullie toch samen op kunnen lossen?

6 likes

Dat lijkt me toch ook. Ik zou me als verkoper hiervoor toch verantwoordelijk voelen.

2 likes

Ik heb contact gehad met de verkoper. Ik verwijt hem niets laat dat duidelijk zijn :grin: ik wil gewoon dat het horloge hersteld geraakt zodat ik het kan dragen :innocent:

Edit: ik durf geen uitspraken doen wat er zou gebeurd zijn met het horloge. Ik vermoed “ruige rit tijdens transport” :man_shrugging: geen flauw idee…

2 likes

Gekocht van een lid van HF? Laat het niet waar zijn
!

2 likes

Oh dit kan wel eens een leuk weekendtopic worden. :smile:

8 likes

Oh oh ik wil hier geen sensatietopic van maken. Ik ben enkel op zoek naar iemand die mijn horloge onder handen kan/wil nemen zodat ik hem kan gaan dragen :blush:

3 likes

http://uurwerkherstellers.nl/kaart

2 likes

Toch vind ik dit een nare situatie … Verkoper zou zich verantwoordlijk moeten voelen, en anders moet het Forum ingrijpen vind ik …
Verkoop van defecte horloges op dit Forum geeft een slechte reputatie en daar is niemand bij gebaat.
Dus…

7 likes

Kom kom, wij kennen het hele verhaal niet en zoals TS aangeeft wil hij gewoon het horloge werkend hebben, meer niet. Laten wij het gezellig houden.

8 likes

Dat klopt is een rotte situatie. Maar het contact met de verkoper was steeds goed en ik verdenk hem Niet van een defect horloge verkocht te hebben wil ik nog maar eens benadrukken… ik wil enkel een oplossing vandaar mijn vraag naar bertrouwbare personen die me kunnen helpen.

1 like

Altijd vervelend dit. Er zitten verdeeld door Nederland talloze goede horlogemakers die dit waarschijnlijk wel kunnen fixen voor een redelijk bedrag. Eventueel zou je aan de verkoper kunnen voorstellen om de kosten te splitsen.

1 like

Even opmerken dat ik een belg ben :innocent: opsturen kan natuurlijk ook naar NL mocht iemand zich geroepen voelen :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Dat begrijpen we allemaal hier heel goed … Maar dit heeft niks met jou persoonlijk te maken maar met iedereen die hier Horloges koopt en verkoopt …
Ik krijg hier namelijk een beetje het gevoel dat er een mogelijkheid is om defecte Horloges via dit Forum te verkopen … en dat gevoel moet er beslist uit … anders ben je als Forum (wat betreft verkoop van Horloges…) Niet meer geloofwaardig …
Dus…

2 likes

Volgens mij zit er een H50 handwinder uurwerk in (ETA 2801 2). Geen ingewikkeld uurwerk en door de meeste horlogemakers goed te doen.
Jammer dat dit je overkomt met een nieuwe aanschaf.

2 likes

Ben jij van de zelfverklaarde Forum politie ofzo? TS geeft aan dat er wat hem betreft geen probleem is met de verkoper. Dan is er niks aan de hand toch?

16 likes

Nee niet echt … maar wel iemand die nu wel anders kijkt naar het bauwe gedeelte …

Ik heb eens gekeken in de lijst en heb enkele berichten rondgestuurd :blush: bedankt!

4 likes