Bij wie kan ik terecht? Update na 1 maand wachten đź‘Ť

Kom kom, wij kennen het hele verhaal niet en zoals TS aangeeft wil hij gewoon het horloge werkend hebben, meer niet. Laten wij het gezellig houden.

8 likes

Dat klopt is een rotte situatie. Maar het contact met de verkoper was steeds goed en ik verdenk hem Niet van een defect horloge verkocht te hebben wil ik nog maar eens benadrukken… ik wil enkel een oplossing vandaar mijn vraag naar bertrouwbare personen die me kunnen helpen.

1 like

Altijd vervelend dit. Er zitten verdeeld door Nederland talloze goede horlogemakers die dit waarschijnlijk wel kunnen fixen voor een redelijk bedrag. Eventueel zou je aan de verkoper kunnen voorstellen om de kosten te splitsen.

1 like

Even opmerken dat ik een belg ben :innocent: opsturen kan natuurlijk ook naar NL mocht iemand zich geroepen voelen :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Dat begrijpen we allemaal hier heel goed … Maar dit heeft niks met jou persoonlijk te maken maar met iedereen die hier Horloges koopt en verkoopt …
Ik krijg hier namelijk een beetje het gevoel dat er een mogelijkheid is om defecte Horloges via dit Forum te verkopen … en dat gevoel moet er beslist uit … anders ben je als Forum (wat betreft verkoop van Horloges…) Niet meer geloofwaardig …
Dus…

2 likes

Volgens mij zit er een H50 handwinder uurwerk in (ETA 2801 2). Geen ingewikkeld uurwerk en door de meeste horlogemakers goed te doen.
Jammer dat dit je overkomt met een nieuwe aanschaf.

2 likes

Ben jij van de zelfverklaarde Forum politie ofzo? TS geeft aan dat er wat hem betreft geen probleem is met de verkoper. Dan is er niks aan de hand toch?

16 likes

Nee niet echt … maar wel iemand die nu wel anders kijkt naar het bauwe gedeelte …

Ik heb eens gekeken in de lijst en heb enkele berichten rondgestuurd :blush: bedankt!

4 likes

Succes

1 like

Bij dit uurwerk kan de veerton verwijderd worden zonder het raderwerk los te halen. Als het horloge nog vrij jong is en de rest van het uurwerk er nog goed uitziet, hoeft het geen full-service te worden.

Maar ook dat laatste zou nooit 400 euro moeten zijn, bij een zelfstandig horlogemaker om en nabij 150/175 inclusief de veer. Het hele automaat-deel ontbreekt en dat scheelt een hoop werk.

Edit na lezing van post nr. 29 - ik sluit nu niet langer uit dat er meer stuk is. :sweat:

4 likes

Het is en blijft een fijn stukje techeniek en er kan altijd wat gebeuren. Als het samen dan opgelost wordt lijkt me dat prima.

Dat heb ik van de week nog gedaan. :grin: alleen wel met de vermelding dat het horloge niet werkte natuurlijk

7 likes

Jeetje wat een aannames zeg. Je kent 5% van het verhaal en trekt allemaal overspannen conclusies. Ontspan.

Succes TS.

5 likes

Helaas zitten er ook op HF charlatans dus je moet ook hier altijd opletten. Maar over het algemeen valt het best mee.

Het forum moet helemaal niks, vanuit de eigenaar van het forum is er hier de mogelijkheid dat particulieren horloges aan elkaar verkopen.

3 likes

Het horloge is van april 2021 dus nog erg jong… bedankt in ieder geval voor de toelichting :blush: ik heb een bericht gestuurd naar een HF-lid die niet te ver uit mijn buurt woont dus even afwachten wat hij zegt anders probeer ik bij iemand anders :innocent:

1 like

Waarom zou je dan geen garantie meer hebben? Ik vind het erg apart dat iets dergelijks niet onder garantie verholpen wordt.

2 likes

Veer breekt niet zomaar…

Is de handwinder toch?

Het horloge komt uit spanje… dus ik ben naar een hamilton verdeler gegaan bij mij in de buurt.

Ik zei hun : aub voorzichtig zijn met de kroon want hij wil niet opwinden (wou niet nog meer eventuele schade creëren)… wat resulteerde in geen gehoor waardoor de persoon daar er zelf begon aan te draaien (met volle lust geloof me :face_with_symbols_over_mouth:)… en dat weer resulteerde in = sorry de veer zal stuk zijn en dit valt niet onder garantie, ik kan voor u niets doen dan het uurwerk naar Hamilton sturen… onze uurwerkmaker begint hier zelf niet aan.

Daarna kreeg ik een schatting van de kosten. Waarop ik hun “bedankt” heb en mijn zoektocht hier via het forum gestard ben naar een capabel persoon die mij kan helpen…

Klopt