Bijna 50 en op zoek

Beste medeleden,

in november is het zo ver en staat abraham voor de deur ( ik verjaar dan en wordt 50) ter deze gelegenheid ben ik dan ook op zoek naar een nieuwe klok.
Niet iets dat je dagelijks tegenkomt? Ik had mijn zinnen gezet op een staudt in de kleurstelling blauw titanium grade 5. Deze blijkt echter te zijn uitverkocht. Ik heb details van de nieuwe mogen ontvangen van Ivo en daaruit blijkt dat de nieuwe niet voor mij zal zijn. Ik heb beloofd echter geen details mee te delen en dus doe ik dat ook niet.
Nu mijn vraag is aan jullie om even mee te denken over welke in de plaats aan te schaffen?
Budget ligt tussen 1500 en 2500 euro. Ik dacht zelf aan een gebruikte cartier santos, of tank solo, jeager reverso, enfin mijn interesse gebied is zeer groot, vandaar dat ik het zelf ff niet meer weet.
Klassiek en tijdloos in elk geval want het is de bedoeling dat deze klok blijft uiterraad.
Dank voor het meedenken.
Oh ja een IWC portuguese is mijn ultieme droomuurwerk. Ik kan eventueel wel een breitling B2 in ruil en bijbetaling missen; Moesten jullie kandidaten weten?

1 like

Ik vind dan persoonlijk die IWC een hele mooie optie!

Heerlijk man, een gedenkenswaardig horloge voor een gedenkenswaardig moment! :smile:
Ik vind deze erg fraai en hij past (nieuw) ook nog prima in je budget.
Longines Heritage 1954 day date chronograph.

6 likes

Je hebt het antwoord zelf al gegeven:

Kortom: B2 zo nodig verpatsen en een IWC Portuguese voor je verjaardag! :wink:

1 like

Ik weet het niet. Als ik nu 50 zou worden zou ik misschien wel kijken voor een mooie vintage Breitling of Heuer uit mijn geboortejaar. En dan waarschijnlijk iets met een panda wijzerplaat.

Even van het net wat plaatjes.
Je wordt in November 50. De zoektocht er naartoe is al een mooie voorbereiding op dit jubileum.

Of deze Speedmaster. Weliswaar niet uit 1965, maar het wordt wel mooi in het rood op de wijzerplaat vermeld :smile:

[URL=http://s867.photobucket.com/user/vierport/media/Chronograph/20150512_171216_zpsap71kg4c.jpg.html][/URL]

3 likes

whaha, toen ik de titel van het topic las,…,moest ik hieraan denken…

http://www.russianbrides.com/

:stuck_out_tongue: :wink:

6 likes

Misschien even een ‘gezocht’ advertentie plaatsen in het daarvoor bestemde gedeelte? Grotere kans dat men het daar ziet.

Oeh. Dan kan je ook je gebruikersnaam aanpassen! :wink:

1 like

Aangezien je een Staudt opnoem. Is dat vanwege het ontwerp dat enigszins de IWC kant opgaat? Of vanwege dat het een NL horloge is?
In geval van een Nederlandse klok zijn misschien een Pellikaan of een Van Der Klaauw opties om naar te kijken?

Flying Dutchman III bijvoorbeeld:


(plaatje van de site van Pellikaan)

2 likes

zolang ben ik hier ongeveer lid -)

neen omdat ik het zo’n mooi blauw vond en de kast uit titanium was wat ik nog niet heb, er de mogelijkheid was om hem eventueel te personaliseren en dat hij dan nog niet in de prijsklasse zat van laat ons zeggen een 2de hands cartier (tank solo zegt me ook wel wat) of reverso …

die heurs of breitlings vind ik prachtig maar ik ben niet genoeg bij kennis om uit te maken of eentje volledig klopt! En waar vind je zo eentje he

@ReneJK

1 like

Best een leuk horloge hoor zo’n Staudt, maar om nou met een klok te lopen waar ‘Twenthe’ op vermeldt staat gaat toch net een (flinke) stap te ver…

2 likes

van het lijstje wat je noemt vind ik de tank solo ook geweldig. Zou wel voor de automaat gaan.

uurwerk technisch niet meest spannende. Maar wat een typerend Cartier ontwerp, stijlvol en tijdloos. Heb er geregeld naar staan kijken, maar niet de moed gehad door te sparen. Komen steeds leuke goedkopere horloges tussendoor.

Ik heb je een pb gestuurd Yoeri!

Walter White kreeg deze

3 likes

Dit was mijn Abraham aanschaf. Precies op mijn 50e verjaardag gekocht en dus ook op die dag ‘afgestempeld’.
[URL=http://s1117.photobucket.com/user/Tedvdm/media/Watches/88CD258B-CFDF-42BB-A853-B43504E8525A.jpg.html]

[/URL]

8 likes

Tja, Klassiek is ie’ zeker!

Cartier Santos… Past (zeker) tweedehands prima in je budget.

De JLC Reverso Day & Night zou mijn keus zijn. (staat op mijn wenslijstje op #3)