Bijna aan brokken

Mijn mooie zomerse breitling om.
Op de xmax( motorscooter) naar de stad.
Draag nooit een horloge op mijn Harley vanwege het feit waar een Harley om bekend staat ( geen idee of het trouwens kwaad kan)

Maar goed heenweg korte mouwen en genieten.
Terug wat later in de middag toch maar een hoodievest aan met goeie dichte mouwen.
Na 10 min. Voelde ik de breitling wel heel losjes bewegen .
Snel gestopt , voorzichtig mouw dicht gehouden en ja hoor lag los in mijn mouw.
Spontaan aan 1 kant losgesprongen .
Horlogebandpennetje los . Deze viel tussen de stenen.
Wel gevonden .
Had dit op de heenweg gebeurt, dat was mijn breitling dus compleet naar de kl…!
Ben me dood geschrokken.
Gevolg is nu wel dat ik er heel spastisch mee omga.
Ff alle vertrouwen kwijt in dat bandpennetje.
Heb m wel teruggezet en tot nu toe ok.
Moet ik deze vervangen, of is goed goed .
Zijn er weer zg. Orginele pennetjes of gewoon nieuw pennetje bestellen, en dan zijn ze er van 20cent tot paar euro waarschijnlijk.

2 likes

Ik ook niet :blush:

Kan ook niet wat jij rijd nooit op mijn Harley :sunglasses:

2 likes

:thinking: Dat is een opmerkelijke combinatie :wink:

Maar ja, dat pennetje zal wel niet goed hebben gezeten of kapot zijn. Kostte je bijna je Breitling! Daarom altijd een Quartz op de motor. Soms pak ik ff snel de motor en dan vergeet ik dus horloge te wisselen. Ga ik extra voorzichtig rijden. Misschien ook wel goed. :wink:

Dus de les van vandaag… Niet bezuinigen op je bandpennen!

Exact!

Zijn er dan echt goeie bandpennen en brakke.
Geen idee of daar ook nog echt verschil ik kan zijn.

Vwb combi HD xmax

Xmax begin dit jaar aangeschaft. Een nieuwe 300 .
Met de HD smorgens naar werk gaat m niet worden.
Wil geen ruzie in de buurt.
Met auto in de zomer pak ik teveel filetijd mee en 1 op 10 is niet echt zuinig.

Xmax doet 1 op 36 en geeft veel fun.
Vandaar de combi.

2 likes

Dit dus. Dat beetje vibratie moet een band prima kunnen hebben. Vele mensen klussen met horloges om, die krijgen meer klappen te verduren. Wat de invloed van de kleinere trillingen op een automatisch uurwerk zijn weet ik echter niet.

Dit is wat je nodig hebt op je XMAX:

Vergeet dat Harley. Zit geen echt geluid in.

2 likes

:face_with_hand_over_mouth:

There’s no substitute for cubic inches…
En Akrapovic is er ook voor HD.

2 likes

Gouden Diamond Daytona en een Xmax met Akraploffer

2 likes

Keuze zat in uitlaatjes.
Kan je ook een aardig bedragje aan stuk slaan.
Hou het voorlopig bij mijn vance en hines.
Is ie mee de dynojet op geweest dus zeer tevreden.

2 likes

Ik draag zelf gewoon een automaat op de motor en nooit last gehad … heb welliswaar geen dikke Harley … :innocent: wel andere dikke 2 cilinders.

Dat pennetje heeft misschien niet goed gezeten… als het veertje goed werkt ( niet te slap) issie goed lijkt me… anders snel een andere bij de horlogeboer scoren :grinning:

Een nato dus op de brommert. Als er een pinnetje flipt dan hangt ie nog aan de andere.

Goed afgelopen dus. Zou maar op de straatstenen kukelen. Is mij op de trapfiets ook al bijna eens gebeurt.

Hier eerst Duc Monster (nu V-Strom) en Piaggio Liberty 125 :stuck_out_tongue_winking_eye:

En horloges ook.

Wat wordt daar toch altijd spastisch over gedaan. Zal voor 1975 niet Ă©Ă©n motorrijder (op de toen veelal vibrerende machines) een horloge hebben gedragen? Vergeet het maar, voor die tijd droeg gewoon iedereen, in bijna alle omstandigheden, mechanische horloges, tot op de maan aan toe. :smile:

2 likes

Ik spuit nieuwe bandpennen altijd even in met siliconespray.
Dan blijft het veertje soepel en klemt het goed tussen de lugs.

Ff nieuwe originele pennetjes halen. Kosten 20euro per stuk.
Absurd duur, maar ze zijn wel van een veel betere kwaliteit dan aftermarket spul.

Wat een geouwehoer. Heb zelf jekyll and hyde onder mijn Streeetglide en heb altijd mijn Rolex , Breitling , Meistersinger of wat dan ook om. Nooit last van gehad, misschien kwestie van ff vantevoren checken!!

Draag gewoon een automaat op de HD, alleen zit deze wel op een nato