(Bijna) een stuk uit de tafel gebeten....!

Was vandaag bij mijn schoonouders op bezoek… (Pasen, je weetwel…)

Schoonpapa zijn horloge was stuk, de goede man was er mee naar een juwelier geweest en die kon het wel herstellen, maar…hij moest een onderdeeltje bestellen…

Schoonmama + schoonpapa vonden dit nogal omslachtig en wilden geen kosten meer aan het horloge doen.

Benne ze dan maar naar (misschien wel diezelfde ? - dat weet ik niet ) juwelier gegaan - de brave man verkocht met fikse kortingen wegens verbouwing van de zaak.

Hebben ze daar een mooi horloge gekocht.

Ahum, ik wist nog altijd niet WAT ze gekocht hadden.

Maar…ze waren nog maar net thuis of het horloge stond als stil ! Terug naar de winkel, alwaar wederom die brave man er geen enkel probleem van maakte om er stante pede er een nieuw batterijtje in te plaatsen. ( Toen wist ik dat het een quartz was :smiley: - Ik quote effe “Onslow” : “Oh Nice…” )

Enfin, na veel vijven en zessen mocht ik dan toch het nieuwe horloge eens zien:

Het was een net fijn ver(guld) ? horloge ( de juiste term was “winkeldochter” ) ter waarde van … 40 euro.

Beide schoonouders mega-fier over hun nieuwe aanwinst.

Tot hiertoe niks mis, het klokje van het merk Rodania, mocht eigenlijk best wel gezien worden en persoonlijk heb ik niets tegen quartz en zeker niets tegen “goedkope” horloges.

Maar nu komt het punt waarop ik bijna een stuk uit de tafel beet:

… spanning

… tromgeroffel

… bloeddruk stijgt …

En…vroeg ik schuchter, je wat heb je met je oude horloge gedaan ?

Schoonpapa: " Oh, dat werkte toch niet meer, dus… weggegooid ! ! ! "

Noot van de schrijver: Het was een Omega ! ! ! ( Nu heb ik een smiley nodig die met zijn hoofdje tegen een muur bonkt )

Ik ken het type niet, maar het was een mooie vintage Omega.

Als jullie mij nu dus een tijdje niet meer gaan horen: ik ben wellicht op de plaatselijke vuilnisbelt te vinden… :wink:

Ach wat moet je ook met die ouwe troep,je kunt toch niet alles bewaren, toch?
Ps,waar ligt die vuilnisbeld?
Sterkte
M.C.

Mocht zich binnenkort een nieuw lid op dit forum melden, luisterend naar de naam “Joop de Vuilnisman” dan weten we dat het “te koop” forum in de gaten moeten houden, hahaha.
Jur

Dan heb je toch echt wat verkeert gedaan Marc;) Je zou toch zolangzamerhand van je schoonouders mogen verwachten dat “alles” wat maar enigszins op een horloge lijkt (zowel inkomend als uitgaand) jouw goedkeuring dient te verkrijgen.

Sterkte de komende dagen en in gedachten zijn we bij je:(

Marten P Schreef:

Dan heb je toch echt wat verkeert gedaan Marc;) Je
zou toch zolangzamerhand van je schoonouders mogen
verwachten dat “alles” wat maar enigszins op een
horloge lijkt (zowel inkomend als uitgaand) jouw
goedkeuring dient te verkrijgen.

Sterkte de komende dagen en in gedachten zijn we
bij je:(

Tja, ik heb me nog niet “ge-out” als “getikte” ! :smiley: :wink:

Ach, het is gewoon de bekende " Circle of Life" …

De onwetenden gooien een horloge weg, een vuilnisman vindt hem tussen de rommel, en zet hem op marktplaats.nl, en Henrik koopt hem vervolgens voor € 1,75.:smiley: :smiley:

Deze cyclus moet je gewoon laten zo, gaat al jaren goed, en zo heeft het hele forum er wat aan…

Nivelacuso Schreef:

Ach, het is gewoon de bekende " Circle of Life"

De onwetenden gooien een horloge weg, een
vuilnisman vindt hem tussen de rommel, en zet hem
op marktplaats.nl, en Henrik koopt hem vervolgens
voor € 1,75.:smiley: :smiley:

Deze cyclus moet je gewoon laten zo, gaat al jaren
goed, en zo heeft het hele forum er wat aan…

Hahaha, ja zo zal het wel gaan :smiley:
Btw, wat was je kwijt aan de tandarts Marc :wink:

mvg, Frans

dat zelfs Omega aan recycling doet is erg fijn om te horen. Straks hoort één of andere vuilnisman een zacht getik uit de berg komen en is het weer alarmfase rood in dit kikkerlandje. Kan je ook scheiden van je schoonouders?

geweldig verhaal :smiley:

Wat een verhaal!

Sterkte met je schoonouders :smiley:

Gr,

Ron.

Shit happens …

Sjonge, jammer hoor!

Marc,

Dit is toch wel een echte “Belgenmop”.:stuck_out_tongue:

Zijn het nog steeds je schoonouders??:smiley:

Gr.JanJ.

[center][/center]

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Eeuwig zonde!

Hmm, hier ging wat mis: dacht ik een “koptegendemuurbonkendesmiley” hier neer te zetten, is het reclame geworden. Jammer, sorry.

Nou moe!!

Laat dit een les zijn voor een ieder van ons:

===>>> UIT DE KAST KOMEN! <<<===

Amay, Marc,
Je mag blij zijn dat het geen Breitling is geweest!!

groeten
Jack

Het zal altijd een mooi verhaal blijven om op verjaardagen te vertellen.:wink:

Groetjes, Wim