Echt een beeldschoon horloge.
Maar inderdaad wat prijzig.
Ik zou de Eterna ook niet verkeerd vinden:ok_hand:
Mijn ultieme dresser:
Maar money no object zou ik een Saxonia Ultra Thin in dezelfde kleurcombo kiezen.
Tja, is inderdaad ook een goede optie, maar maakt het alleen maar moeilijker.
Ik heb ook nog een mooie 16014 die ook zou kunnen aanschuiven.
Keuzes, keuzes…
Paradox of choice
Dank je wel en hij is al een beetje op leeftijd.
Net zo oud als ik, 61.
Daardoor heb ik ook een bijzondere beleving van/met het horloge.
Goud met kerst. Moet kunnen
Heel leuk om te zien welke prachtige horloges iedereen gaat dragen met kerst. Als iemand een duiker met een pak wil dragen: vooral doen! Ik zou het dan nog geen dress horloge noemen. In dit topic had het woord “dress” weggelaten kunnen worden.
Mooi dat in de 4e post al duidelijk gemaakt wordt dat de horloges daarvoor geen dress horloges zijn.
Daarna heb ik met verbazing allerlei horloges voorbij zien komen, mooi: maar geen dress. Zelfs als gezegd wordt “allemaal ultieme dress horloges…”
Hier begint dan weer enigszins de discussie over wat een dress horloge is. Ik ben blij dat @tompj iets erover noemt. Daarna wordt hij bestempeld alsof hij zelf het lijstje heeft bedacht.
Het zou gek zijn als het topic heet “welke chronograaf draag je bij kijken van voetbal?” En in de reacties allemaal duikers en dress horloges staan, haha. Leuk, maar niet echt wat je zou verwachten als je de titel leest. Grappig
Bij mijn weten is er nergens een regel te vinden dat een net horloge uit edelmetaal moet bestaan. Men roept overwegend “discreet, niet te groot, past onder de mouw, niet sportief”, ook al stellen we al sinds 2015 de raarste dingen voor, inclusief schreeuwerige spullen van Piaget en dingen van 43mm groot.
Als we het gesprek echt op het scherp van de snede gaan voeren heb je bij je dinner jacket geen horloge om de pols of in het vestzak. Dat is onbeschoft. Daarmee bestaan dresswatches dus niet: Het is je reinste contradictio in terminis.
Bij avondkleding volgens de oorspronkelijke ideeën inderdaad geen horloge. Bij een pak (tenue de ville) een dress horloge. Niks contradictio in terminis.
Overigens: ik heb deze ‘regels’ niet bedacht, noch houd ik me er altijd aan.
Prachtig horloge!
Precies dit.
Mee eens. Ik denk dat de meesten hier het ook eens zijn dat het allergrootste gedeelte van de horloge hier geen dress horloges zijn