Bijna kerst, wat is je ultieme dress horloge 😘

Die zijn wel het meest “dressy” inderdaad. Maar dat is ook een beetje wat ik tegen horloges uit de eerste helft van de jaren 60 heb; ze zijn te dressy (lees: te saai) :sweat_smile:
Maar die kasten zijn prachtig, daarom zitten ze toch in m’n collectie :innocent:

Kerst doet me niet heel veel, maar mijn horloges worden steeds netter. Inmiddels is de keuze reuze, ook al zit er volgens “no date, no seconds” puristen maar één echt net horloge tussen:

En in een frivole bui misschien zelfs wel dit:

Mijn ultieme dress horloge moet toch wel de Santos zijn, gevolgd door de KS. Maar eerlijk gezegd is een mooie kandidaat de nieuwe GS van @wouterwatch:

Dat is voor mij één van de mooiste dress watches die ik ken, samen met de Reverso, de Santos Dumont en misschien eens een Lange Saxonia Thin.

10 likes

En edelmetaal. Dan blijven er dus nul over uit het rijtje.

Maar uiteraard kunnen ze allemaal.

Tja; zo’n plompe “c-shape” kast is in mijn ogen geen dress watch. Oogt veel te kolossaal :thinking:

1 like

Lastig kiezen…

Deze:

Of deze:

Of toch deze:

Tja, en als het helemaal op sjiek moet misschien deze:

Moet ik er eerst nog wel een kostuum bij kopen… :sweat_smile:

2 likes

Bij kerst hoort mijns inziens niet persé een dresser. Gewoon iets met warme kleuren die gezelligheid uitstraalt.

Bij mij wordt dat sowieso de Fratelloris. Meer kerst kan bijna niet :blush:

Als ik toch een dresser moet kiezen, dan mijn Tangente.

5 likes

Grappig dat sommige mensen denken dat een dikke vette duiker een “dress horloge” is. Da’s zoiets als een olifant elegant-, en een dartelende hinde lomp noemen. :joy:

Oh, en met kerst draag ik gewoon zo’n dikke vette duikert. Deze kerst m’n MM300.

1 like

Goed punt; dan ga ik gewoon voor m’n PR 516 :innocent:

7 likes

Als ik zou mogen kiezen: een van deze twee graag! :drooling_face::heart_eyes:

18 likes

Dat criterium is naar mijn smaak arbitrair en snobisme van het zuiverste water. Vroeger riep men dat edelmetalen bestand waren tegen corrosie, en hadden ze het over goud, platinum en zilver, al was die laatste iets minder “edel”. Het feit dat zink bestand is tegen het einde der tijden en even corrosie-resistent is maakt het echter weer niet “edel”. Ik vind het vreemd.

(Wit)goud en platinum zijn voor mij geen fijne materialen, want veul te zwaar, niet neutraal van temperatuur en veel te zacht bovendien. Het “edelste” metaal voor horloges, in mijn beleving, is titanium, maar da’s voor velen best moeilijk te bewerken.

Space age for the win, baby!

1 like

Ah ja. Ook omdat je het niet hebt wellicht? Evenmin of minstens net zo arbitrair als geen datum en geen seconde.

1 like

Ah, dan moet ik misschien maar voor deze gaan :innocent:

Oh nee, toch weer die secondewijzer :grimacing: :grin:

7 likes

Zit achter een klepje. Dan ‘mag’ het vast weer wel. Wel een snobistisch ding hoor…:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik ben dan ook een echte snob :innocent: :sweat_smile: :sweat_smile:

1 like

Dit is denk ik mijn meest ‘dressy’ horloge, en zal met kerst ook zeker gedragen worden.

13 likes

De afgunst-dooddoener zie ik als een ietwat onkies argument, maar vooruit:

Ik koop geen goud omdat ik het op mijn huid best lelijk vind qua kleur. Platinum en witgoud zijn al beter, maar hebben in mijn ogen nul technische voordelen, dat spul is alleen nodeloos zwaar, en gewicht irriteert m’n pols.

Mee eens.

Niet te tillen inderdaad.

Ik vind roségoud vooral gewoon erg mooi bij een dressy horloge. Heel warm qua uitstraling. Perfect voor een dresswatch.

9 likes

Dat kan ik wel beamen. Geel goud vind ik ook niet zo mooi, dat komt mooier uit met een donkere huid.

Ik heb toevallig gisteren deze kunnen passen in Brussel en het is een prachtig stuk. Niet te groot met zijn net-geen-36mm en qua gewicht best aangenaam.

17 likes

:heart_eyes:

1 like

Zo gaaf… Vind het wel jammer dat ze voor de 39mm voor de Venturer kast hebben gekozen, met zo’n vol glas erop. Dezelfde maat in een Endeavor case had ik serieus overwogen.

1 like