Bijna opgelicht

Sinds gisteren aan het heen en weer mailen met een duitser die een leuke Omega Chronograaf te koop had staan. Zijn Engels was wat aan de waardeloze kant, maar hij reageerde aardig vlot. Uiteindelijk een ruil overeengekomen tegen een horloge van mij met bijbetaling van mijn kant. Zijn voorstel was dat hij het horloge op zou sturen, mij een tracking code zou mailen, waarna ik het geld overmaak. Na ontvangst horloge zou ik de mijne opsturen.

So far so good.

Ik had totaal geen beeld bij wie die gast nou was, dus vroeg hem mij te bellen. Een heel wazig figuur met Duits nummer heeft 5 minuten in gebroken Engels tegen mij zitten ouwehoeren. Het vertrouwen daalde aanzienlijk. Ik vroeg om wat aanvullende foto’s, maar die kon hij even niet maken. Waarop ik Ebay maar even ging afspeuren naar vergelijkbare horloges…

…en hetzelfde horloge op Ebay tegenkwam. Met foto’s in hogere resolutie en vanuit meer hoeken gemaakt. En een verkoper uit de UK! Na contact met de verkoper uit de UK hebben we beiden een klacht ingediend tegen die Duitser. Geen idee of hij nou een pakje heeft opgestuurd, ik ben benieuwd of ik ten minste nog een doos met een baksteen ontvang :slight_smile:

Conclusie: klootzakken genoeg, wees er scherp op!

5 likes

Top dat je er op tijd bent achter gekomen. Als de baksteen arriveert gewoon niet aannemen en voor kosten verzender retour.

1 like

Pfff inderdaad. Wat een Schweinhund :smile: . Je kan maar niet voorzichtig genoeg zijn.

Altijd even bellen inderdaad… Ook op Marktplaats zijn dit soort types volop aanwezig helaas.

3 likes

Zo personen moet je op zwarte lijst zetten zonder pardon …

Heb eerlijke gezegd nog nooit iets geruild, maar zou dat ook alleen face to face doen. Gelukkig heb je tijdig onderzoek gedaan. :thumbsup:

Ik heb gebeld, maargoed, dat zegt eigenlijk ook niks.

Via de telefoon is het toch makkelijker aan te voelen of iemand een oplichter is of niet denk ik. De meeste oplichters maken immers gewoon gebruik van standaard mail formatjes in keurig Engels om het allemaal betrouwbaar te laten lijken. Via de telefoon is het lastiger om mooi weer spelen :wink:

1 like