Noemen ze deze niet ook ash-tray (as-bak) vanwege de bezel waarin je één of meerdere sigaretten kunt neerleggen
Shogun is een waanzinnig goed horloge, maar bij vorstelijk denk ik aan veel luxe, veel versiering, gewichtig, etcetera. En dat is de Shogun helemaal niet: hij is superlicht (titanium), glimt niet hard (eveneens door titanium), oogt vrij sober.
De Shogun lijkt vooral zijn best te doen om niet op te vallen, wellicht was Ninja een betere bijnaam geweest.
ik meen dat “shogun” slaat op de wijzervorm ( driehoek ) wat op een hoofddeksel lijkt van Japanse edelen
Ik heb de voorganger op stalen band, de BJ8050-59e. Ik meen dat die tegen de 300 gram weegt, doet z’n naam eer aan!
Door wijlen Chuck Maddox (Dé Omega Expert) zo genoemd.
Titazilla… komen we vast nog wel een keer tegen
Wellicht een Star Wars fan? Anyways, coole bijnaam natuurlijk voor een horloge.
Je hebt de Darth Vader met zwarte kast en de Jedi met de blanke kast. Gehard stalen kast dacht ik?
De Breitling SO.
Op de markt gebracht in de jaren 50 met de naam Superocean, omdat het diepzeeduiken steeds verder ontwikkeld werd en ook vooral door de marine gedaan werd.
Het woord ‘‘ocean’’ lijkt me duidelijk, dit omdat het een duik horloge betreft.
Het woord ‘‘super’’ door de grote dieptes dat het horloge aankan.
Aka smp swordsmanship door de wijzers de beter afleesbaar zijn dan de Skeleton op die v bond.
Uitleg over de Darth Vader en de Anakin.
En een leuk verhaaltje over de “Jedi” Omega.
@Revenant dat is de “Helmet” toch
Omega Great White
Citizen Orca
Beiden lijken me voorzich te spreken.
Groeten
Rutger
Yep, the helmet.
Volgens mij is deze gemaakt in 1975, dat was dan voor de eerste Star wars film…
Misschien is de bijnaam pas na een paar jaar ontstaan.
Veel bijnamen worden ook verzonnen/misbruikt door verkopers om het biedproces een handje te helpen heb ik het idee.
Okee, die is gaaf. Als ik het goed begrijp, is de Hulk met groene plaat en groene lunette, en de Kermit met zwarte plaat en groene lunette?
Dit zou dan de Kermit zijn:
Yep. Heb heel lang gekeken voor een 16610LV(Kermit) maar uiteindelijk voor de 116610LV (Hulk) gegaan.
Hieronder naast elkaar.
De linker is uitgebracht in 2003, de rechter in 2010.