Ik heb dit forum al vaak bekeken en het moest er dan ook wel eens van komen dat ik zelf lid zou worden. Mijn naam is Kevin, liefhebber van horloges. Ik heb zelf een Breitling Navitimer en een Staudt Chrono. Ik kwam nu op een veilingsite een Audemars Piguet tegen die geveild wordt in opdracht van Domeinen Roerende Zaken. Het horloge ziet er keurig uit alleen staat in de tekst dat de wijzerplaat is vervangen. Het hele horloge is bezet met diamanten.
Ik kan me niet voorstellen dat Domeinen Roerende Zaken of onlineveilingmeester.nl één of andere Chinese nepklok aanprijzen als een AP en dit vervolgens veilen maar wilde toch jullie mening/advies vragen. Is dit in een oogopslag een nepper?
Ik kan geen koppeling toevoegen maar hij staat op de website van onlineveilingmeester . nl
Echt of nep, ik vind het sowieso een wanstaltelijk ding! Bah!
Mocht het echt zijn, verwacht ik overigens niet dat je dit ding voor een ramprijs kunt kopen. Dit soort veilingen komen bij uitstek juist veel handelaren op af. Veel succes met bieden!!
Als dit je eerste veiling is, kijk dan nog even goed naar de bijkomende kosten. Het lijkt wel of er altijd iemand meebied die niet weet dat er nog 40% bovenop komt. (Verschilt wel per veilig)
Dank voor jullie reacties! Het is zeker een bijzonder geval. Alleen is de wijzerplaat dus aangepast. Het klinkt mij allemaal even te mooi om waar te zijn. Toch zou je denken dat Domeinen geen nep goederen verkoopt inderdaad. Dat zouden ze toch checken. Ik ben ook geen kenner van AP horloges en weet ook niet echt waar ik dan op moet letten.
Het is pas te mooi om waar te zijn als een echt en duur horloge uiteindelijk voor weinig geld wordt verkocht. Zoals eerder aangegeven kijken en bieden veel handelaren ook mee, dus echte koopjes zullen schaars zijn.