Bijzonder: Dubois et fils

Dit merk heeft naar zeggen duizenden oude uurwerken gekocht, en brengt ze weer tot leven.
https://duboisfils.ch/en/watches/dbf009/dbf009-01
Het zijn uurwerken van Felsa caliber 692 uit 1948 :scream:

7 likes

Ik zie ze regelmatig op Instagram voorbij komen. Mooie horloges. Of ze het geld waard zijn weet ik niet.

1 like

Jemig wat een bedragen weer. :roll_eyes: Daar stapt toch geen mens in die IWC, Omega of allicht ook Rolex-geld te besteden heeft… Dubois was toch ook (een van de vele) merken die beweren het oudste horlogemerk te zijn…? :face_with_monocle:

5 likes

Dat schijnt te kloppen, en nu maken ze horloges met de oudste uurwerken :woozy_face:

1 like

Als het marketingverhaal maar aanslaat dan verkoopt het wel. Er zijn altijd kopers die teveel te besteden hebben en dit soort uitgaves koopt voor het verhaal aan de koffietafel.
Persoonlijk vind ik het wat overgewaardeerd.

Ik vind het nogal een kermisgevoel hebben. Zoals bijvoorbeeld:
image
En dat voor 8k. Voor 800E lijkt me dit al een uitdaging

1 like

Kan misschien zo zijn dat die uitwerken bijzonder zijn, maar als het resultaat een lelijke oversized field watch is van 44mm groot ben je mij helemaal kwijt.

Als het dan ook nog eens 8000 ballen moet kosten moet ik gewoon heel erg hard lachen.

Wat een ding zeg. Man man man man.

Dat is correct. Als ze hem voor 80 ballen aanboden zou ik graag 9 keer meer uit geven om dan maar een 38mm Hamilton te scoren.

Even serieus: 8000 ballen voor een horloge wat zo veel te groot is voor het uurwerk dat de datum binnen de ring van Arabische cijfers terecht komt? Ze moesten zich dood schamen.

De nieuwe Longines Majetek is strakker, ook al is die naam lullig, en dat horloge ook veel te groot.

1 like

Gelukkig maken ze maar 22 exemplaren :sunglasses:

1 like

Ikzelf vind ze zo’n € 2500 ‘overpriced’, maar er wordt altijd ingespeeld op de ‘hebben wil’-factor bij de consument-koper. :slight_smile:

Het heet niet ‘umsonst’ “Wat de gek ervoor geeft.” :wink: :smiley: :joy:

1 like

Ik heb er geen woorden voor. :see_no_evil:

1 like

Kom kom valt reuze mee deze Bidynator! Leuke propeller aan de zijkant met high end

:blush:

Zelfs @PeterLC is happy als hij deze een service mag geven om de 5 jaar voor 300 euries :smile:

Kast ontwerp is heerlijk met mooie contouren daarvoor een like en betaal je ook voor :innocent:

• ja
  • nee
0 stemmers

Oh ja de band staat deze Pilot Bidynator prima :smiling_face_with_three_hearts:

• ja
  • nee
0 stemmers

En de Bidynator is niet voor pussy wrists :nail_care:

• eens
  • oneens
0 stemmers

Zo heb mijn taak weer volbracht op HF tot laters :laughing:

1 like

Dat klopt, ik heb er een (ander model, modern uurwerk) maar de kast is werkelijk om een puntje aan te zuigen :sunglasses:

Ik ben fan :sunglasses:

1946

4 likes

Oei deze heeft nog een vintage kast ook!
Heeft een euro of 12000 gekost neem ik aan? :partying_face:

4 likes

Geen idee wie de topic titel heeft veranderd, maar de firma heet Dubois et fils :innocent:

p.s. dank , super C :innocent:

1 like

Je hoort dat wel vaker. Ik heb voor de examens van mijn horlogerie certificering bij de FHH geleerd dat Blancpain het oudste horlogehuis is. Bestaat sinds 1735. Maar ik moet bekennen dat ik niet bij de oprichting aanwezig was. Het is lang geleden. :slightly_smiling_face:

Ik had deze een paar jaar geleden en die was een stuk voordeliger dan wat hier wordt getoond. Ruim 1000 Euro bij een handelaar.

3 likes

Moi aussi Monsieur Pierre! :slightly_smiling_face: :ok_hand:

1 like

He, die is nog zonder “fils” :innocent:

1 like

Staat wel op het achterdeksel gegraveerd. :wink:

1 like