Goed idee
Maar ik heb meer van dit soort IWC’s gezien en die zagen er ook verbluffend ongeschonden uit.
Goed idee
Maar ik heb meer van dit soort IWC’s gezien en die zagen er ook verbluffend ongeschonden uit.
De achterkant zou er anders uit kunnen zien. Een zakhorloge wordt met glas naar het lijf toe gedragen. En het glaasje kan al best eens vervangen zijn.
Misschien is het ding, om praktische en emotionele redenen nooit gedragen en in zo een kistje met fluweel bewaard?
Als de plaat emaille is, heb geen verstand van zakhorloges btw, is er geen ‘tand des tijds’.
Maar, @paul_f méér foto’s graag!
ja zker, alleen ik gebruik het nooit! ligt dus eignelijk al 70 jaar in de kast!
De vraag is wat jij wil bereiken met dit soort vreemde berichten, hoezo zo achterdochtig? Wat voegt je reactie toe? Je doet allemaal aannames op basis van een summier verhaal en een foto gemaakt met een aardappel waar de kast niet eens op te zien is. Ik zie je dat wel vaker doen, trouwens, gaat alles goed met je?
je bedoelt nabestaanden van löwenthal… heb wel gezocht, vele jaren geleden, maar niet gevonden. Ken wel iemand van die naam. kortom is niet gelukt.
Het ligt hier maar te liggen en vandaar nu de idee om het op deze site te zetten. Heb het ook jaren geleden nar IWC gestuurd… antwoord: leuk… en verder niets!
Maar als je een tip hebt!
Dank voor het plaatje! Mijn moeder komt ook uit Wenen.
jij mag vinden wat je wilt, maar als het klokje meer dan 80 jar i nde kast ligt! tsja!
Heb hier zojuist een betere foto gemaakt! en ja het ligt al 80 jaar in de kast! dus onbeschadigd. Zelfs op de achterkant, minuscule krasjes. en het loopt uitstekend! Zie de opdruk: Felsing Berlin aan de binnenkant
Maar ja, het ligt te liggen, wat doe ik er mee? vandaar om dat verhaal nu maar naar buiten te brengen.
Ik ga absoluut niet beweren dat mijn mening de waarheid is, maar ik heb een hoop horloges gezien uit die tijd en ergens is er altijd wel iets te bespeuren van historie. Krasjes, vervagingen van dials, vocht, noem het maar op. Het verhaal die je schetst doet mij vermoeden dat deze zakhorloge de wereld over is geweest via een boot toentertijd, dus zoute zee etc. En dat deze horloge ook daadwerkelijk gebruikt is, want ik zie niemand een eeuw lang een doosje dragen met een zakhorloge erin de wereld over varen.
En dan toon je me een crisp mint zakhorloge uit die tijd. Tja, het gaat er bij mij gewoon niet in. Ook al heeft hij jaren in een doos gezeten. Ergens klopt er iets niet in het verhaal. Maar goed, dat is dus mijn mening en ik ga dus zeker niet beweren dat dat de juiste is.
Dat denk jij, maar dat wil niet zeggen dat het daadwerkelijk zo is.
Klopt, dat zeg ik toch ook? Ik heb er een mening over, that’s it. Of die mening klopt, dat weet niemand, ook jij niet.
Daar heb je gelijk in. En je twijfel uitspreken is prima, maar ik zou dan wat minder stellig in mijn reactie zijn.
Maar ik vind het leuk te analyseren, dat is helaas mijn beroep lol. En dat wil nog wel eens tot discussies leiden.
Mooi horloge. Jaren 20? Eerder 30? Is natuurlijk hoogstens 10 jaar gedragen in de vestzak van een rijke meneer. Die werd niet nat of vies, daar had je personeel voor. Daarna in een doosje beland en zorgvuldig bewaard. Dan kan ie er best nog zo goed uit zien toch?
Mooi horloge
Het verhaal … Tja, dat geloven we dan maar
Wat MartijnV zegt. Het horloge is kennelijk nogal kort gedragen en zit mogelijk sinds 1941 in een fluwelen doosje. Kortom kan prima en leuk verhaal. De waarheid zal lastig zijn, maar dat is niet aan ons om te bepalen.
Jouw reactie leest nogal vervelend en het vervolg ook. Je zou ook je twijfels op een positievere manier kunnen uiten en de berichten iets beter kunnen lezen. Het is zo niet zo’n warm welkom voor de OP.
in het verhaal lees ik dat dhr eenmalig in Amerika geweest is. Denk niet met de roeiboot maar met een mooie ruim passagiers ship. Dus veel zoute zilte lucht zal het horloge niet gezien hebben.
@paul_f : mooi zakhorloge om in bezit te hebben! Koesteren!
Heel tof ! en laat die Loly maar lullen
Misschien eens kijken bij de Volkskrant die iets organiseert voor het terugbezorgen van spullen bij familie van oorlogsslachtoffers, misschien hebben zij een idee hoe met nabestaanden in contact te komen.