Bijzonder erfstuk: Oma’s ongedragen horloge voor haar eerste kleinkind

Normaal gesproken deel ik hier vooral de nieuwste aanwinsten of impulsaankopen, maar vandaag is het een heel ander verhaal. Ik wil graag een horloge met jullie delen dat een emotionele waarde heeft die met geen goud te beschrijven is.

Dit horloge heb ik onlangs van mijn oma geërfd. Het is een prachtig stuk, maar het mooiste zit in het verhaal erachter. Ze heeft dit horloge destijds namelijk nooit zelf gedragen. Ze heeft het bewust nieuw in de doos gehouden met 1 heel speciaal doel: ze wilde het bewaren als cadeau voor haar allereerste kleinkind. Zodat ik, wanneer het moment daar zou zijn, altijd iets tastbaars zou hebben om haar te herinneren.

Nu ik het horloge heb gekregen, is het voor mij veel meer dan alleen een mooi object; het is een tastbare herinnering aan haar liefde en vooruitziende blik. Elke keer dat ik straks naar de wijzerplaat kijk, denk ik aan haar.

Ik wilde dit verhaal heel graag even met jullie liefhebbers delen, omdat we hier allemaal de passie voor horloges en de verhalen erachter waarderen. Dit horloge gaat de collectie in elk geval nooit meer verlaten.

43 likes

het zijn meestal de herinneringen die het waardevolst zijn :ok_hand:
draag er zorg voor :slightly_smiling_face:

1 like

Gecondoleerd
Het horloge is wel aan de kleine kant. Is het een kinderhorloge of een damesmodel

Een bijzonder emotioneel waardevol horloge! Ik heb zelf ook erfstukken van mijn ouders en schoonvader en die gaan mijn verzameling ook nooit verlaten.

Bedankt voor het delen van je mooie verhaal!

Dit horloge heeft een zeer grote emotionele waarde en is inderdaad niet in geld uit te drukken en iemand heeft het je gegeven die ontzettend van je hield

1 like