Dit horloge eindelijk weten te bemachtigen. Ik had de verkoper gevraagd om het langer vast te houden, omdat ik het te druk had met tentamens.
Betreft een Waltham horloge, maar met iets bijzonders erop namelijk ‘Helen Keller’. Over haar is veel te vinden op het internet. Mijn twijfels, ze was doof en blind, maar beheerste nog eens vijf talen en slaagde in begin van de 20ste eeuw cum laude . Maar dit horloge is niet bepaald een braille horloge.
Als dit echt een horloge bestemd was aan Helen Keller, dan is dit wel een bijzonder stuk. Wie weet het verlossende antwoord?
Misschien een herdenkingshorloge?
Iemand heeft momenteel een Obama horloge te koop staan,
staat op de achterkant maar is niet echt van hem geweest hooor
Deze heeft ze wel gedragen volgens de auteur van het stukje:
Het zal inderdaad een herdenkingsstuk zijn of een soort van ode uitgebracht door Waltham. Niet alleen zou ze er helemaal niets aan hebben, het is ook een herenmodel.
In veel gevallen is het niet door de person zelf gedragen, maar wordt er gerefereerd aan het feit dat die persoon en zelfde horloge heeft gedragen en wordt dan ook bijv het obama horloge genoemd.
zo zijn er ook veel horloges in omloop die de bijnaam Elvis watch hebben
Dit was een Hamilton horloge die Elvis droeg om promotie / reclame maakte voor hamilton is bekend geworden onder de naam Elvis Watch.
Uiteindelijk besloten om het horloge te gaan verkopen. Wel mooi om naar te kijken, maar dragen wordt hem niet. Geniet momenteel van mijn vintage Mido Datometer super-automatic.