Volgens mij is er nog niet echt een topic als dit.
Ik ben wel eens benieuwd of er mensen zijn die horloges in bijzondere foto-combinaties kunnen laten zien, waar eventueel ook persoonlijke herinneringen aan verbonden zijn.
Mijn aftrap: Een Pontiac International quartz zakhorloge van eind jaren '90 die ik vorig jaar van mijn peetoom (de broer van mijn vader) kreeg toen hij 75 werd.
De zilveren tabaksdoos die mijn vader van zijn opa kreeg toen die (mijn overgrootvader dus) 75 werd. Deze tabaksdoos is inmiddels bijna 100 jaar oud en leek verloren te zijn gegaan maar heb ik recent van mijn vader gekregen in het kader van zijn, jawel 75ste verjaardag. Aan de buitenkant wel deels gerestaureerd, want de scharnieren en dergelijke waren behoorlijk vergaan.
Dat gecombineerd op een Statenbijbel uit omstreeks 1800. Deze gaat bijna 7 generaties terug en is ook van mijn voorouders geweest en na het overlijden van de zus van mijn opa ruim 15 jaar geleden bij mij terecht gekomen.
Ik vindt het een bijzonder plaatje, en moet zeggen dat ik me ook wel een beetje nederig voel om “bewaker” te zijn van deze familie historie. Met andere woorden, het komt ook allemaal nog eens uit dezelfde lijn. Dus als ik 75 wordt, duurt nog even, denk ik dat mijn zoon een behoorlijke vitrinekast vol heeft met familie historie.