Bijzondere GALONNE

IK heb een bijzondere antieke zakhorloge in mijn bezit. Het is een zakhorloge GALONNE met zilvernummer 471902 in het opengaand klepje. Ik heb er totaal geen verstand van, maar in dat klepje staan twee merkjes. Het ene merkje is een maantje met rechts daarvan een kroontje met daar onder de letter c. Rechts in het klepje is ook een merkje aangebracht wat niet is te beschrijven (iets van driehoekig en klein) met een tekentje erin. Daar vlak onder staat in een klein rechthoekig vlakje de letters 0.800.

Op de horloge achter dus dat klepje staat het volgende beschreven:
Otto Schumacher Nachf.
Inh. Alfred Berger
Berlin-Tegel.

Op de cijferplaat met minutenaanduiding en wit van kleur voor staat exact hetzelfde beschreven.De cijferplaat kent gewone cursief geplaatste cijfers. Het kent een secondewijzer eveneens met gewone cijfers.

Het horloge functioneert prima nog.

Wie weet er meer over deze horloge met deze bijzondere inscriptie. Schumacher en Berger schijnen olympische sporters te zijn geweest,maar dat weet ik niet zeker.

Alvast dank!!

Berlin Tegel is een vliegveld.

Dit staat overigens in het verkeerde onderdeel: volgens mij betreft het hier een vintage zakhorloge :wink:

Dank voor je reactie Bernard, maar aan de binnenkant staat echt Galonne ingegraveerd.
MIJ is ook bekend dat Berlin-Tegel een vliegveld is als ook een deelwijk van Berlijn.

Maar wat er verder in staat vind ik wel opmerkelijk?

vrgr
René

Otto Schumacher Nachf. (Erven Otto Schumacher) is de naam van de juwelier,

Alfred Berger is degene van wie de juwelierszaak was.

Berlin-Tegel zal de wijk zijn waar destijds de juwelier gevestigd was.

Kortom een zakhorloge dat destijds in berlijn verkocht is door de uitbater van juwelier schumacher.

Over het zakhorloge zelf kan ik je niet veel vertellen, wel dat ze op internet verhandeld worden.

edit: correctie

Misschien dat de mensen op 't vintage gedeelte van 't forum meer weten? :wink:

Suc6 met je quest!